desimamma Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 HEI, hvordan og når søkte dere for permisjonspenger i nav!
Nat27 Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel Link til høyre på siden der til skjemaene. Ellers tar du bare kontakt med ditt lokale NAV kontor som hjelper deg Ulike behandlingstider rundtom i landet, så søk så snart du har mulighet. Foreldrepenger etterbetales ikke dersom du søker for sent. For å søke trenger du terminbekreftelse fra lege/ jordmor etter uke 26, så du kan ikke søke før den tid.
Nat27 Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Linken til skjemaene ligger forøvrig på VENSTRE side, ikke høyre... Har visst mistet litt retningssans nå på slutten
Puppemamma Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Som dokumentasjon på termindato tar du bare kopi av helsekortet der det står termin Søk så tidlig som mulig sier jeg bare, den papirmølla der trenger tid på seg. Alle skjemaer ligger på nav.no
mamma til lillingen Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Sikker på at de ikke etterbetales? Har hørt flere som har fått etterbetalt pga lang behandlingstid.
Snuskomrusk Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Skal ikke arbeidsgiver også fylle ut noe? Noen som vet om de gjør dette på eget initiativ eller må en be de om det?
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Arbeidsgiver skal sende inn Inntekt- og skatteopplysningene. Du bør nok be arbeidsgiveren din gjøre det for sikkerhetsskyld. Jeg har bedt min arbeidsgiver om å gjøre det flere ganger og ga han til slutt faxnr. direkte til NAV forvaltning, men de har enda ikke mottatt noe. Det er også over en mnd. siden NAV sendte brev til han om å gjøre det. Snakket med NAV og de skulle purre på han igjen. Har termin på onsdag så han må jo få ut fingeren da... Frustrert?!? JA!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå