Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en matvrang gutt på 18 mnd, han er full av energi og humør. Men han er dessverre aldri vært noe "glad i" mat eller har roa på seg til å spise. Vi har fulgt alle råd i boka, råd fra helsepersonell (er selv sykepleier) og råd fra gode mødre.

Kanskje du har noen ideer, tips eller matoppskrifter som kan hjelpe meg på veien??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe han liker ekstra godt da? Hva med f.eks å bake noen sunne muffins, grove vafler osv osv og se om det faller i smak? Kanskje vafler er mer moro å spise? :) MMen da er det jo så klart lurt med sunne/grove vafler :) Man MÅ jo ikke bare spise brød. Hva med å lage litt varm lunsj om han liker varm mat bedre enn brødmat? Liker han grøt? Evt prøve seg fram om det er en grøt han liker?

Har vel egentlig ikke så mange tips... Lykke til :)

Skrevet

Takk for tips!!!

Han liker mat med smak, han er "vill" etter kjøttpudding, taco,pizzaboller, salami, krydderskinke, spekeskinke, kjøttboller, og hvitløksbaguetter. Han er glad i muffins, vaffler og pannekaker. MEN nå er alt NEI-mat for han.

Det eneste som faller litt i smak nå, er fryst yoghert. (Han tror det er IS!!!). Han har dessverre aldri vært noe glad i grøt.Han har aldri likt middagsglass heller, så han har vært en UTFORDRING!.

Han er veldig opptatt av å spise selv, så det har han gjort siden han var 10 mnd. Så nå må vi prøve å la han smøre maten sin selv, kanskje det hjelper? Han er veldig glad i å hjelpe til på kjøkknet, så han lager middag med meg hver dag. Men jeg kan prøve å lage litt varm lunsj (det hender vi har mr lee som lunsj, for han er glad i pasta). Forslag til retter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...