Gå til innhold

når kan jeg ta EL-testen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min kastet bruksanvisningen, så nå aner jeg ikke når jeg kan ta testen. Hadde mensen fra 9/10-15/10. Når kan jeg begynne å teste? Og når har jeg da EL?

Er første gang jeg bruker det også, så hadde vært veldig fint med bruksanvisning nå. Fant en på nette, men er usikker på om jeg skjønner den riktig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forrige mens var ca. samme også. 8/9-15/9!

Skrevet

Tusen takk! Her fikk jeg opp:

Eggløsning finner sted: 26. oktober 2010

Din fruktbare periode er: 23. oktober 2010 - 28. oktober 2010

Men er det ikke sånn at man skal ta testen 24-48 timer før EL? Når kan jeg da ta testen? =P

Skrevet

Du bør teste over flere dager(hele den fruktbare perioden) for å være sikker på at du får med deg eggløsningen. Å bare teste 1 dag, blir som å gamble.

Når du har fått positiv test trenger du ikke teste lenger, da har du mest trolig eggløsning innen de neste 48 timene.

Skrevet

OK :)

Tok en test nå og synes jeg fikk en svaaak strek. Tar nok en ny en i morgen osv som du sier, så er nok EL like rundt hjørnet. Dette blir 3pp, så håper det klaffer denne gangen!!! :)

Skrevet

Man får alltid svak strek på EL-tester. Det er først når streken blir sterkere, eller like sterk som kontrollstreken at du vil ha positiv test. Test fra tre/fire dager før forventet EL. Den stiger 1-2 dager før og synker det døgnet egget slipper.

Og husk å teste på ettermiddag. Hos de fleste stiger hormonet utover dagen, og vil ikke vise seg ved testing av morgenurin, spesielt om an har kort stigning.

Skrevet

Venta noen minutter og streken var tydelig, men svakere enn kontroll streken. På bruksanvisningen jeg fant på nettet står det at jeg kan begynne å teste dag 14. Hva vil det si? dag 14 av hva?

Skrevet

Ja si det?

Dag 14 i syklusen er jo den dagen man HAR eggløsning, og dermed vil jo ikke testene slå ut. Jeg hadde nok heller tellt 10 dager fra første dag i mensen. Da er du ca 4 dager før forventet EL.

Streken på EL-tester er tydelig, men det er altså først når den er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken at den er positiv.

Skrevet

Hehe, ok.

Etter den kalkulatoren så skal jeg ha EL 26, så får bare fortsette å teste :) Takk for svar du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...