Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Jeg har fått konstantert mild grad av pcos. Er nå inne i min første behandling med hormoner, så er jo spent på om det vil hjelpe meg med å nå målet:) Bare å spørre hvis du har noe konkret du lurer på!:)

Skrevet

CI82 hvorfor tror du dette?? har du mange symptomer på det da....?? ble nyskjerrig nå...

Skrevet

Huff, vet ikke jeg maia. Er vel bare frustrert over at jeg ikke skjønner hva som skjer med kroppen min. Og så begynner jeg å søke på nettet, som jeg selvfølgelig ikke burde. Har hatt lang syklus på over 60 dager. Fått en liten blødning nå, men Ikke ordentlig som jeg pleier å få når jeg har mensen. Har faktisk reagert på at jeg har fått mer hårvekst i det siste og uren hud. Men det har jeg hatt siden jeg sluttet på pillen, så det kan jo være derfor også...

Takk for svar, prøvende. Hvordan fant du ut at du hadde pcos? Hvilke symptomer har du og tok det lang tid før du fant ut av det? Jeg får vente en syklus til og se om det normaliserer seg eller om jeg blir gravid. Hvis ikke så gå til legen og spørre om en undersøkelse. Så det er hormoner man "behandler" det med? Føler jeg klager unødvendig mye over min egen situasjon, har jo ikke prøvd så lenge. Men skulle ønske kroppen min oppførte seg normalt...

Skrevet

jeg fikk vel en mistanke da jeg som 16 åring var til undersøkelse og de fant en synst på eggstokkene mine. Så fikk jeg p-piller og den ble borte. Når jeg nå skulle begynne å prøve å bli gravid, og tiden gikk 1 1/2 år uten noe positivt resultat, tok jeg kontakt med en gyn som driver mye med slikt, og fikk en henvisning fra fastlegen min om å komme til han. Så fant han det ut med innvendig ul. Mine symptomer er lang syklus, og at jeg lett legger på meg. Ellers har jeg lite symptomer, men har jo også bare en mild grad.

Har du pcos er problemer som regel at du ikke har eggløsning, eller at den er treg/sjelden. Derfor kan hormoner hjelpe med å få igang syklusen.

Tolmodighet er det viktig å ha mye av i en slik prosess!

Var hos gyn i går, og han sa at om eggløsningen kom, så hadde jeg 40 % sjans for å lykkes denne mnd. Hvis ikke blir det ny kur neste mnd.

Skrevet

Ok, takk for svar! Vanskelig å si om jeg har lange sykluser og andre symptomer pga pilleslutt og SA, eller om det kan være det samme som deg. Og jeg skal vel kanskje ikke kalge, siden jeg bare har prøvd noen måneder. Men blir litt frustrert når jeg ikke skjønner noe av kroppen min. Jeg skal hvertfall nevne pcos neste gang jeg er hos legen. Ønsker deg masse lykke til, håper det klaffer snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...