Gå til innhold

hjemmelaget babymat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å lage babymat til min 6 mnd gamle datter. Tenkte etter hvert å lage kyllinggryter med ris, fiskeretter med poteter etc. Men hvordan blander dere det, tar dere alt i hurtigmikseren og alt blir til en mos eller moser dere fisk, grønnsaker, poteter hver for seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta det hver for seg fordi jeg synes det er mest lettvint. Bruker å fryse ned i isterningbrett, så tar jeg opp det han skal få til middag hver dag, feks 2 biter fisk, 1 bit brokkoli, 1 bit potet osv. Jeg har aldri moset maten i en smørje, men serverer maten hver for seg på samme måte som vi voksne spiser.

Det er dessuten veldig lettvint i forhold til middagsrester. Jeg lager bare litt ekstra av feks grønnsaker/fisk el. til middag og kjører restene med stavmikser og putter i fryseren.

Skrevet

Jeg gjør det samme som Abella, men fryser det i små posjonspakker pakket i plastfolie. Har egen hytte i fryseren til snuppa. En boks med fiskemiddag, en med svin, en med lasagne, en med kjøttdeig i saus etc. Lager også egen saus som jeg fryser i terninger. Veldig realt når man ikke skal ha babyvennligmat. Men vi prøver å ha mest mulig som snuppa kan spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...