Gå til innhold

noen som har erfaringer med fenikkelte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte gir dere det og åssen gis det? i sprøyte?

hvor fort virker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

Førstemann hadde kolikk og vi brukte fennikkelte før måltidan og også innimellom. Men vil virkelig anbefale Infacol, kjøpes fra nettbutikk i england. Genial, mye bedre enn minifom og uten stoffa som kan påvirke hormonan.

Men tibake til fennikkelte :P Kokte vann og lot teen trekke rundt 10 min og avkjølte den raskt før den fikk stå i kjøleskapet. Varma bare litt og litt når han trengte. Den kan stå maks 2 døgn, etter det vil virkestoffan ikke være virksom mer + fare for bakterievekst. Brukte teskje, flaske osv.

Sukkervann e også god smertelindring når det står på :) 1 dl kokt vann med 1-2 ss sukker i, kan stå maks 1 døgn i kjøleskap ;)

Lykke til og god bedring! :)

Skrevet

Jeg brukte aa blande det rett i flaska. 10-20ml fennikelte i hver flaske. Erstattet ne av vannet i mme med teen. Men om du ammer blir det jo annerledes da. Du bör gi för vert maaltid hvis det skal väre noen vits! :) Da skal det minske luft i magen med en gang, altsaa lufta som dannes etter det maaltidet du gir.

Skrevet

Jeg fullammer og drikker 2-3 kopper med fenikkelte om dagen, og dette var nok til at lillegutt ble kvitt magesmertene!! Merket effekt første dagen, men tok et par uker før det gikk seg helt til.

Prøvde å gi i sprøyte i starten, men dette ble for sterkt for den lille magen.Gjorde litt mer vondt før det braket løst!

Nå gir jeg 2 ml i sprøyte (ekstra) før måltid, om han har veldige luftsmerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...