Gå til innhold

Dere som går til jordmor i uke 14 og før uke 24..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du vil til jordmor før uke 24 så er det bare å ta kontakt og få en time. De setter vel bare opp rutinekontroller via legen, men jeg har fått beskjed flere ganger gjennom svangerskapet at det er bare å ta kontakt hvis jeg vil komme en tur. Og det har jeg gjort mange ganger! :)

Synes jordmor er mye mer betryggende enn lege, for hun tenker forbi det medisinske og tar mer hensyn til følelser og det menneskelige. veldig godt å ha ei å snakke med om alt du lurer på.

Så ta kontakt med jordmor eller helsestasjonen, så får du en time :)

Jeg fikk også beskjed av legen da jeg var der i uke 12 at jeg ikke skulle til jordmor før i uke 24. Da jeg ringte for å bestille time hos jordmor sa de at jeg skulle dit i ca uke 16, så de sier litt forskjellig. Så hvis du syns det er lenge å vente til uke 24 kan du sikker ringe å spørre.

Jeg var hos legen i dag (uke 14) for å høre på hjertelyd, sjekke urin og blodtrykk. Jeg har et helt vanlig svangerskap, og ikke ekstra oppfølging. Fikk beskjed om at jeg burde ta en jordmor time like etter UL i uke 18, men komme tilbake til legen i uke 24.

(Jeg ønsker helst å gå mest mulig til legen da dette er mitt 2 svangerskap, og jeg føler jeg ikke trenger like mye oppfølgning av jordmor som i første.)

Rart de sier så mye forskjellig.....

JEg vil bare gå til min fastlege (er ikke så glad i jordmoren her, og dette er mitt 5.barn. Trenger ikke så mye "prat" lenger. Greit med en person som måler magen).

Var til henne i uke 12, deretter ul i uke 18 og så fikk jeg beskjed om å bestille vanlig kontroll i uke 22 igjen (om to uker). Synes det er helt greit. Fikk en time til en annen lege (min hadde høstferie) da jeg var så bekymret før ul. Blir tettere kontroller framover nå.

Det var det samme som jeg fikk beskjed om... Men jeg ringte jordmor den dagen jeg hadde hatt første kontroll hos legen, og da satt hun meg opp på time 4 uker etterpå:) Så jeg var hos lege i uke 12, jordmor i uke 16 og har vært på ultralyd i dag (19+3), så har jeg time hos jordmor igjen om 3-4 uker...:)

Jeg går bare til jordmor (utenom førstegangskontroll pga. de blodprøvene som må tas og sånn)....:)

Annonse

Jeg var hos lege uke 8,ul samme uke,jordmor i uke 15,ordinær ul i uke 18, lege uke 20 henvist pga blødninger, og skal til jordmor igjen på mandag er da i uke 23. Hvis du har behov for å se lege,jordmor,ul osv er det bare å ringe å få time, tror man skal gjøre det som man føler man har behov for, ikke gå etter tidene som er satt opp som "krav".Jeg har hatt behov for mer enn det ivertfall.

Jeg går både til jordmor og til lege. Her er det veldig god jordmordekning, så det er ikke noe problem å få time. Begge to vil tydeligvis følge meg opp tett (var mye trøbbel med fødsel sist, det er en endel ekstra pga det), så de kjører faktisk begge to løpet som om jeg ikke går til den andre - selv om de vet at jeg har timer hos både jordmor og lege. Resultatet er at jeg går til begge to en gang i måneden, dvs at jeg fort har time hver 14. dag! Er i uke 25 nå.

Var på første kontroll i uke 11,ble antatt jeg ville være i uke 12 når jeg fikk timen, men nei.

Er heller ikke jordmortime her før i uke 24, men jeg ringt opp og de sa det samme, men fikk en time til uke 19 likevel, har ul time dagen før jeg skal til jordmor.. Er i uke 14+2 nå, 5 uker å vente, måtte vente like lenge på 1.gangs kontrollen å, blæææ !

Bare å slå på tråden å si du vil inn tidligere..

Går til lege på 1 kontroll og resten til jordmor, liker det.. Gjor det forrige gang å.. Lykke til !

Jeg skal gå bare til lege da de ikke har dekning med jordmor for andregangsfødende. Hadde litt komplikasjoner sist så synes egentlig det er like greit. Må ha en som måler magen hele tiden uansett. Her har de satt opp anbefalte timer der du fordeler dem alt etter hvem du skal gå til. Men første er mellom 8 og 12 hos lege, så en valgfri i uke 16 (jeg skal dit ca en uke før ordinær UL i uke 18), deretter er neste i uke 24. Man er anbefalt 8(9) møter i løpet av graviditeten. Pluss uke 40,41 og 42 ved behov.

Jeg har gått til jordmor siden svangerskapsuke 8.

Går ca hver 3 uke :)

også på slutten av svangerskapet så blir det annen hver uke :)

Det kan ha i sammenheng med at jeg er ganske ung da, men alle får sikkert time så tidlig som man vil ha det om man bare ringer å spørr :)

Hver 3 uke så arangerer foresten jordmora mi også et gruppemøte med flere unge gravide der hun er tilstede...så jeg har jevnlig å god kontakt med jordmora mi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...