Gå til innhold

Bekkenløsning????

priscilla¤jente06+feb.baby11¤

Anbefalte innlegg

Sitter her nå og lurer på om jeg kan ha fått dette. Vondt når jeg går, reiser meg opp og snur meg i senga. Hadde det ikke med førstemann. Føles som om jeg har sittet på en hest og ridd i flere timer og gjør vondt nedover bena. Blir værre utover dagen. Først i går merket jeg det ekstra godt. Er stressende på jobb for tiden da leder er sm og jeg går inn i hennes rolle. Er hjemme i dag da jeg nesten ikke kom ut av sengen. Sitter her å lurer på om jeg skal kontakte lege eller prøve å se hvordan det går??? Får dårlig samvittighet....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142463326-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det høres vel litt ut som det en tradisjonelt kaller bekkenløsning. Eller det kan være bekkenlåsning. Alle gravide blir jo slakkere i bekkenet, men ikke alle kjenner smerter for det. Smertene kan komme av at du stivner til i muskler og ledd dypt inne i bekkenet. Du bør absolutt ta dette på alvor med det samme. Mye kan gjøres for at det ikke skal bli for ille. Er jobben belastende så er det all grunn til å se på arbeidssituasjonen. Selv blir jeg veldig stiv av å sitte, det gjelder å få løst opp med litt bevegelse ofte nok.

Du bør snakke med lege og/ eller jordmor ganske snart, og du bør få henvisning til en behandler som kan undersøke deg, forklare deg hva som skjer med deg og gi deg øvelser og råd for hvordan du skal leve fremover. Helsevesenet dekker ofte bare fysioterapi, men spør hva legen kan "tilby". Jeg har god erfaring med kiropraktor, og noen sverger til naprapat eller akupunktur. Det er viktig at du finner noe som virker, det er verd å betale selv dersom det gir god lindring. Kiropraktoren kan løse opp låsninger og spenninger som gir smerter.

Dårlig samvittighet må du ikke ha, du skal ta vare på deg selv og prøve å finne ut av dette. Å kjøre på uten å ta hensyn kan virkelig gi store plager. Ikke gi deg før du får undersøkt deg skikkelig og helst finner en behandling som lindrer.

Bekkensmerter blir ofte verre av diverse anstrengelse, det kan jo hende det du fikk for et par dager siden vil gå litt over.. Men har du smerter så er det nok tegn på at det er stivhet og låsninger i bekkenet som du kan trenge hjelp til å få løst opp. Et par- tre timer hos den riktige behandleren kan være nok.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...