Hera_75 Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 BIM angir konsekvent en mye lavere vekt på babyen i svangerskapet enn alle andre sider jeg kikker innom... Feks sier BIM at min nå er 1400 gram (uke 32), mens jeg på engelske sider får vite mellom 3.75 - 4 pund - altså nesten to kilo! Noe som vet hva dette skyldes, og hva som er riktig?
Gjest Mentha Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har også lagt merke til dette, men vet ikke hvorfor de har valgt å bruke tallene de gjør... Når det gjelder vekstkurve til babyen har jeg stort sett brukt svangerskapsboka som mal (tror det er babyverden som gir ut den). Vekta er vel individuell, som alle andre ting ved en graviditet. Men det er rart at det skal sprike så mye på en gjennomsnittlig beregning. På en måte vil jeg heller beregne for mye enn for lite, så slipper jeg å evt få et sjokk ved fødsel hvis babyen blir større enn jeg trodde Men det er bare min egen tankegang
Fru.Antonsen Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har også reagert på dette + at når jeg var på UL nå i uke 28 fikk jeg beskjed på BiM at babyen skulle veie ca 900g mens på UL var det nesten 1200g og den vekta var så midt på tabellen i boka at det var skummelt sa JM. Som nå og, på mammanett her på BiM står det at babyen veier ca 1400g på mammanett står det 2200g. Og jeg og syns det er mer realistisk at babyen veier 2200g i uke 33. Er jo bare 8 uker til termin, hvis babyen veier 1400 g blir det jo altfor stor vektøkning til normal fødselsvekt på ca 3500g.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 BIMs vekt er helt på en snurr. Her står det at barnet veier 1500g i uke 33 og 1700g i uke 34. Jeg var innlagt på føden en dag med rier når jeg var uke 33+4, og babyen var 2500g. Det var i følge barnelegen 1% under gjennomsnittet på det tidspunktet i graviditeten - altså ganske normalt Fødte ikke heldigvis, men nå er jeg 38 fullgått så nå er det helt greit om det skjer noe snart! Modningsakupunktur seinere i dag
lykkeligmams<3 Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 den vekta her er helt feil, jg hadde vekstavvik på -14% men ifølge bim siden veide den helt likt. så bare å plusse på et par hundre gram:) for det er for lite målt her inne
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 jeg følger også vekta i svangerskapsboka, er allt for lavt hær syns jeg!!
LiMette og lillegutt Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Herregud, trodde jeg var heeeelt unormal jeg nå. På ultralyd i uke 33 viste nemlig bim at baby skulle veie ca. 1700-1800 gram. (Husker ikke helt.) Baby ble estimert til å veie over 2800 gram, gjett om jeg fikk bakoversveis! Legen sa jo at det ble en ganske stor baby (over 4000 g), men han reagerte ikke på størrelsen noe mer enn det. Jaja, der har jo jeg forklaringa hvertfall:) Velger å tro på legen, ikke bim. Særlig ettersom så mange har lik erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå