Gå til innhold

Siste UL i dag... tror jeg... ;))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 32+3 og skal på UL; morkake og vekstsjekk.

Regner med det blir siste UL med mindre snuppa er litt lita..

Dersom hun fortsatt er jente da... hehehe.. Er litt nervøs for d..

(ikke fordi jeg ikke vil ha gutt, men fordi jeg har handlet maaaasse rosa)

Langt til sykehuset; 4-5 mil + 25 min ferge OG det er 5 cm snø og ca

0 grader.... gruer meg til turen!!

På hjemveien skal vognen hentes også ;)

Ha en god dag :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

masse lykke til :0) Hehehe, ja får håpe det fortsatt er jente da :0) Skal selv på ul den 2 november for å sjekke vekta til snuppa vår, pg av svangerskapsdiabetes, er da 36 uker og 1 dag når vi skal. Så skal vi 1 gang i uka fram til hun kommer :0)

Vi var på kontroll for ca 2-3 uker siden, å det var veeeldig spennende, skikkelig spess å se henne så stor, mye detaljer, bolle kinn å full pakke. gled deg masse :0)

Skrevet

Lykke til! Er så kos på UL, nesten så man får en sjanse til å bli litt kjent med den lille før fødsel :)

Vi skal ha gutt, men har arvet masse rosa tøy fra kommende kusiner ;) Ikke så farlig det første året synes jeg :P Men må selvsagt spe på med litt barske klær innimellom!

Var på UL på sykehuset i går ("bare" 29+1 jeg da), vi har ca 5 mil dit. Ingen artig tur, snøvær innover og hadde kommet underkjølt regn på hjemveien så det gikk saaakte... Det er skummelt på veiene nå, kjør forsiktig! :)

Skrevet

Kom meg både frem og tilbake :))

Det ser ut til å være en jente fortsatt gitt.. hehe... Men hun var litt lita,

-12%, skal da bli en fødselsvekt på ca 3,1 kg.

Har jenter på 3,2 og 2,7 fra før, så dette er tydeligvis normalt for meg :)

Skal likevel tilbake på vekstsjekk om 2 uker.

Hun mente først jeg hadde veldig mye fostervann, og at det kunne tyde på sv.diabetes. Etter en stund sa hun at det ikke var så mye som hun trodde...

Glukosetesten min var litt i grenseland, og hun mente jeg burde ta en ny... usikker jeg...??..

Får man ikke store barn ved diabetes??

Har ingen indikasjoner på noe. Lege imorgen...

Skrevet

jo, er jo det jeg har hørt... att med sv.skapsdiabetes får man store barn... Hmmmm...

Skrevet

jeg liker ikke den svangerskapsdiabetesen. Er livredd for å få det, men klarer likevel ikke å holde meg unna søtt. Var litt i grenseland på testen på mandag, men jordmor mente det kom fra det glasset med sjokomjølk jeg drakk på morgenen.

Jeg får siste ul samme uka som mini`n kommer. fra uke 36 til fødsel får jeg kontroll m/ul hver uke hos de som følger meg opp. Og nå har jeg hatt kontroll hver 14 dag siden jeg var 24 uker.

Skrevet

Jeg har googla meg grønn og blå... finner MASSE om svangerskapsdiabetes !!

MEN ingen abnormaliteter, ingen økt sykdomsrisiko, ingen økt dødelighet, hverken hos mor eller barn !! Det er jo bra :))

Det ENESTE jeg finner som "faremoment" er at babyen kan bli for stor for en vaginal fødsel og dermed forårsake komplikasjoner og kanskje hastesnitt. That's it !! Ille nok for dem dette gjelder da!!

(Fant forøvrig en del linker som mente at str på baby hadde ingenting med mors diabetes å gjøre!)

Men min baby er UNDER gj.snitt, så skjønner ikke... jaja.. Håper jeg får en annen jm på neste UL... hehehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...