lykkelig familie på 4:) Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Lillegutt på 4,5 mnd har siden fødselen nektet å ta smokk, har prøvd mange ulike og prøvd mange ganger. Når han skal sove sovner han sjelden uten puppen, også må jeg lirke ut puppen forsiktig og legge han ned. I starten var det ikke så ille, men nå våkner lillegutt hver time fra han legger seg kl. 7 til det blir morgen rundt 7. Tror han våkner fordi han har "mistet smokken", og da må jeg trå til med puppen for å klare å roe han ned Blir med andre ord lite med søvn for tiden, og det kjennes på kropp og sinn. Lurer på om noen har noen råd om hva jeg kan gjøre for at både jeg og lillegutt skal få litt bedre nattesøvn...?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Har hatt akkurat det samme problemet med mine 3. De andre 2 våknet hele tiden om natten, og jeg satt heeele ettermiddag og kveld. De nektet og nekter å ta smokk. Denne gangen har jeg begynt med tillegg sammen med amminga og det har hjulpet betraktelig (har mye melk, men liten næring så han blir ikke mett med kun mm) Nå sover han ca 6 timer om natten før han våkner, pupper, sovner 1-2 timer og pupper igjen før det er morgen. Men han er avhengig av å sovne til puppen og kose litt om ettermiddagen. Men skal ikke klage over det. Han orker rett og slett ikke ligge lenge å puppe pga han er så mett. Han er litt over 3 mnd og har i tillegg begynt med litt grøt (noe han elsker da han er en matmoms). Med de andre 2 så ble jeg helt ødelagt i armer, nakke og skulder etter all ammingen, så denne ganger var jeg føre var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå