Gå til innhold

Rar når han ammer. Tenner på gang? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg fullammer sønnen vår på 4 mnd. Vi slet litt i starten, da han var litt urolig ved brystet. Det viste seg at jeg hadde rask utdrivningsrefleks og med noen tips så hjalp det. Nå er han urolig igjen. Jeg spurte en helsesøster på nett, hun mente det fremdeles kunne være at melken kom for fort. Men jeg er ikke så sikker.

Han har altså blitt så rar når han ammer. Han blir litt sint på puppen og jeg har funnet ut at det hjelper å dytte inn smokken i munnen noen sekunder, for så å lure inn puppen.. Da spiser han, men det hender jeg må gjøre dette 2-3 ganger. Det er akkurat som at han bare må få suttet seg ferdig først, før han spiser. Jeg har lurt på om han har tenner på gang. Han tar gjerne hendene til munnen om ikke smokken er der og han sikler mye nå. Er det noen som har erfaringer med dette..? Han har også vært litt urolig om kveldene nå og virker mer sutrete enn vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk litt problemer med ammingen igjen rundt 5 måneder tror jeg det var. Han spiste liksom bare litt, tok kanskje to sugetak, så skulle han ikke ha mer. Men han var jo egentlig sulten, så han var sutrete og styrte mye. Da jeg ga han puppen igjen, var det det samme om igjen.

Tenkte ikke på det der og da, men i ettertid har jeg skjønt hvorfor. Jeg hadde fått mensen tilbake, og da smaker visst ikke melka noe godt.

Det var nå min erfaring, vet ikke om det kan hjelpe deg men. :)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Hmm... Nei, den er ikke tilbake... Men, men... Jeg får vel bare fortsette å prøve, så lenge han får i seg noe tilslutt! Han nekta forresten å ta flaske i dag også...

Skrevet

Hei!

Her har vi hatt det sånn i perioder fra og til siden gutten var et par måneder. Har vart noen dager-en liten uke i slengen. Veldig frustrerende! Det skjedde også da tennene kom, men det har jo skjedd flere ganger uten tenner også så det trenger ikke bety det. I perioder har han gått 5-6 timer uten pupp, men til slutt tar han den.

Det er vel ganske normalt at de begynner å spise litt sjeldnere men større måltider etterhvert. Jeg husker ikke når det skjedde, men på et eller annet tidspunkt begynte han å spise på begge brystene i stedet for bare det ene, og da klarer de vel seg også i lengre perioder uten puppen. Har det skjedd hos dere kanskje?

Det er nok sannsynligvis en fase, så det ordner seg nok av seg selv igjen. Men det er forferdelig når babyen ikke vil spise og jeg har felt noen tårer pga dette, så skjønner at du lurer på hva som skjer....

Skrevet

Det er sant det også ja, som du fikk til svar her. Det husker jeg også at plutselig var det som om han ikke ville spise noe. Viste seg at han bare hadde blitt mye mer effektiv i sugingen, så da brukte han MYE mindre tid ved puppen. Dette skjedde "over natten". Jeg skjønte ingenting, trodde han hadde fått brystvegring eller noe sånt. Gutten var rett og slett mett, og jeg presset i han aaaltfor mye mm. Tror han fikk vondt i magen av å være så mett hele tiden.. stakkar liten.. hehe :)

Skrevet

Hei HI, har det akkurat som deg, og har hatt det en stund, uten at jeg ser noen tenner. Smokketrikset har jeg holdt på med siden han var 2 mnd (er nå 4, styrete!) Men gommene kan jo klø leeeenge før tennene vises.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Takk for svar, folkens! :-)

Ja, det er tydelig at han klør i gommene, men jeg merker at han har blitt opptatt av verden rundt seg også ja! Han ammer bra når han er trøtt, men hvis han har rukket å våkne litt så titter han rundt seg og hodet går nesten alltid i motsatt retning av brystet. Jeg syns det har blitt litt vanskeligere å tolke sultsignaler også. Men, men... Nå er det ikke lenge til vi begynner med fast føde, så da blir det vel nye utfordringer! Ønsker ikke å gjøre ammingen til en maktkamp liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...