Tulipan2010 Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Dersom babyen legger på seg det han skal, syntes dere det er ok å la han sove til han våkner? Dvs han våkner gjerne etter 5 timer, får mat og sover videre i ca 3 timer. Jeg har tidligere vekket han hver tredje time for å amme, men har nå altså prøvd å la han sove til han våkner.
Tremo Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Nei, jeg har aldri vekket babyer som legger på seg som de skal:) Hadde definitivt ikke gjort det om han ikke sover mer enn 5 timer. da er han sikkert bare mett og trøtt;)
Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Helt ok å la ham sove til han våkner så lenge han spiser godt og legger på seg. Jeg vekket babyen den første mnd., men det var fordi hun var så liten og fordi hun skulle få nok mat. Vekket henne etter 4 timer. Men når jeg så at hun spiste godt og vekten økte så lot jeg henne sove så lenge hun ville. Så du kan bare la ham sove
Bustehue Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Så lenge han legger på seg som han skal er det ikke noe poeng i å vekke han, det sa HS til meg iallefall. Det er jo også en fin måte å lage litt døgnrytme for babyen.
*LillaMeg* Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Vi vekket babyen den første måneden pga vekten.. Hadde nok ikke behøvd å vekke han hver tredje time på natta så lenge som vi gjorde det.. Var ett slitt.. Og så fort vi sluttet med det, så sov han faktisk liiitt lengre enn før.. Var ikke snakk om timer, men minutter de første dagene da.. Så, så lenge babyen legger på seg, er fornøyd og ellers våkner for mat, så la babyen sove.. Mye bedre for dere og babyen.
Wopi Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 ÅHHH nei! Kunne ikke falle meg inn - med mindre hun la på seg for lite... Hun er snart 5 uker, og av og til sover hun til og med 6 timer. Og mammaen våkner lykkelig og nesten uthvilt og mater med glede! :-) La han sove - og sov så mye du kan selv også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå