Gå til innhold

Dette navnet har trollbundet meg nå...

Anbefalte innlegg

Har nettopp lest Victoria av Knut Hamsun, og jeg får en så god, trygg følelse av dette navnet gjennom nettopp Victoria i romanen. Mulig det er henne som får meg til å like navnet mer enn jeg strengt tatt "burde", og vet det er mye brukt og alt - men jeg synes det klinger så pent.

Hva synes dere om Victoria?

Fortsetter under...

Det er veldig mange assosiasjoner knyttet til navnet Victoria.

Hvis man tenker på dronning Victoria av England, er de kanskje ikke bare gode ( streng gammel dame), men tenker man på Hamsuns Victoria eller kronprinsesse Victoria av Sverige, er det jo et sjarmerende og vakkert navn :)

Litt for pompøst til at jeg kunne brukt det selv, men helt klart et vakkert navn. Hvis du har så sterke følelser for navnet, synes jeg absolutt du skal bruke det. Dessuten er det en veldig søt historie å kunne fortelle. Bokoppkalling er definitivt undervurdert. :D

Og såååååå vanvittig mye brukt er det jo ikke? Go for it!

Kan jo eventuelt også ha et navn foran Victoria, og bruke Victoria i dagligtale. Hm... Men jeg synes det er så vakkert og jeg er helt forelsket i historien til Hamsun...

Det er en del brukt, ligger på tyveognoende plass i Norge, men det er ikke så farlig.

Annonse

Forbinder det med kusinen min (eldre enn meg) som blir kalt ViKKtoria av moren sin... og Victoria Beckham, ikke noen stor favoritt hos meg egentlig. Men om jeg prøver å legge bort mine egne "fordommer" er det et sterkt, elegant navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...