Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egguttak i dag, for første gang. Jeg fikk ut 19 egg og fikk beskjed om at jeg nok er "litt overstimulert".

Selve uttaket gikk veldig fint og var ikke spesielt smertefullt - mye bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Men jeg lurer litt på hva som er vanlig av smerter nå etterpå.

For min del er det slik: allerede i går, dagen før uttaket, hadde jeg smerter/ubehag i magen (føles litt som om jeg har masse luft i magen/mageknip). Eggstokkene er ømme, men det er vel som forventet. Nå etter egguttaket har jeg disse "luftsmertene" igjen og føler meg generelt sett øm og vond i magen. Vanlig og normalt, eller grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142462112-smerter-etter-egguttak-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig vanlig. Jeg synes at selve uttaket også var veldig vondt jeg da. Kanskje jeg er litt pysete?

Samme dag som uttaket var jeg veldig øm i magen. Omtrent som kraftige menssmerter. I to-tre dager etter uttaket hadde jeg veldige luftsmerter som gjorde at jeg nesten ikke klarte å gå oppreist, men måtte bøye meg litt fremover. Så gikk det over til å bare være oppblåst mage, og så ble det borte av seg selv :)

Da høres det heldigvis ut som om dette bare er som det skal være :-)

Jeg var litt overrasket, for jeg har aldri hørt noen snakke om smerter etter selve egguttaket.

Det er mye bedre i dag, så satser på at jeg er i tipp-topp form ved innsett i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...