Gå til innhold

Er det mulig å få jobb som saksbehandler f.eks i nav med en økonomiutdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart ferdig med en bachelorgrad i økonomi.. Men er igrunn litt i tvil på valget mitt, føler jeg kanskje har valgt litt mer med hodet enn hjertet..

Det jeg kunne tenke meg er en type saksbehandlingsjobb, f.eks i nav, men kunne også forestille meg en saksbehandlingsjobb i kommune eller lignende..

Er det mulig å være kvalifisert for en sånn type stilling med en bachelor i økonomi? Eller er det helt på jordet?

Fortsetter under...

Skrevet

økonomisk rådgiver i nav, da passer utdanningen din sint slik jeg har lest stillingsanongsene.

da hjelper du folk som har havnet i en økonomisk dårlig situasjon.

tror du det hadde vært noe?

Skrevet

i nav er det jo maaangemuligheter, hos oss er det også endel økonomer, de jobber bl.a som gjeldsrådgivere, økonomiberegnere, saksbehandlere på økonomisk sosialhjelp, forvaltere, osv.. har også en økonom på oppfølging, men der er det helst sosionomer e.l.

Skrevet

opptil flere muligheter begge steder.

Skal du jobbe i kommuneadministrasjonen, anbefaler jeg at du leser deg litt på hva kommune er og hvordan det fungerer før du søker/skal på intervju.

Skrevet

Tusen takk, nå fikk jeg et håp! :)

Økonomi interesserer meg, men etterhvert som jeg har kommet lengere i utdannelsen så har jeg blitt mer sikker på at jeg ikke har så lyst til å jobbe innen regnskap eller revisjon, samtidig har jeg ikke økonomi til å ta en utdannelse til.

Jeg har jo noen administrasjonsfag, fordi studiet jeg går heter jo økonomi og administrasjon.. Jeg har også faget regnskap og budsjettering i offentlig sektor, som er rettet mot kommune og statlig arbeid..

Annonse

Skrevet

:::) : Det er en type jobb jeg syns virker interessant!

Jeg har jo mest lyst til å kombinere utdanningen min sammen med det ønsket jeg har om å ha en jobb der jeg kan hjelpe mennesker.. :)

Skrevet

så bra :) da er muligheten apselutt til stedet :)

Skrevet

ØkAd er jo et veldig greit studie som åpner mange muligheter, så hvorfor ikke?

Evt kan du også ta kontakt med rådgiver eller studieleder og høre hivlke jobber tidligere studenter har fått, det har gjerne en viss oversikt over dette og det gir deg jo en pekepinn også.

Selv jobber jeg i Staten, med lønn. Har samme bakgrunn som deg. Driver mye med praktisk arbeid, kursing, service og kontakt, ikke fullt så mye med regnskap og avstemminger, internkontroll osv, men det blir jo naturlig noe. Likevel er stillingen så variert og inneholder stor grad av kontakt med de ansatte og eksternt personale at det ikke blir kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...