Gå til innhold

Hvordan føltes dine modningsrier...?

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med nummer to og trodde man skulle kjenne symptomene på at en fødsel nærmer seg etter å ha vært gjennom det en gang før, men dengang ei....

Alt i dette svangerskapet har vært annerledes enn sist, med sykehusinnleggelse en periode som foreløpig "høydepunkt". Forrige gang gikk vannet først, og da jeg kom inn til sjekk hadde jeg ifølge jordmoren rier, men kjente dem ikke selv. Ble satt i gang til slutt, og DA kjente jeg dem til gjengjeld... :s

Nå har jeg gått siste døgnet med maserier som er vondere enn de hyppige kynnerene jeg har hatt nesten hele svangerskapet. (sist hadde jeg null kynnere) Vet jo at om det er "the real thing" så vil jeg skjønne det til slutt, men er litt utålmodig og vil derfor høre hvordan deres modningsrier føltes? Har hørt om enkelte som har hatt modningsrier i opp til en uke. Argh, frister ikke...

Fortsetter under...

Jeg var en av de heldige eller hva jeg skal kalle det for noe :P

sist gang så kjente jeg ikke mine modningsrier engang. Var på siste kontroll før pjokken kom, fikk en GU så jordmor røsket til der oppi så proppen gikk, da sa ho jeg hadde 2cm åpning og nå klør jeg han på hodet sier ho, HÆÆ kom det fra meg, hehe..

2 dager senere startet riene, så jeg lurer på hvordan de kjennes ut jeg :))

Spent på om jeg merker noe til de denne gang, vet ikke om jeg vil være foruten heller, kjenner jeg de vil det jo si lenger fødsel, gjør det ikke ??

Ei venninne av meg kjente de, hadde kjempe vondt i flere timer på de 2 første cm, hun låg i 20 timer med non stop AUU :S

Mine var helt like menssmerter. Kjente dem i ryggen, på sidene i magen og i underlivet (sånn som mine menssmerter er) Kom med jevne mellomrom ca 20-30 min mellom i åtte timer, så ble de gradvis vondere og tettere. Men tok 27 timer før det kom noen unge..

Fikk smerter i korsryggen og nedre del av magen. Og de kommer uavhengig om jeg hviler eller er i aktivitet. Men har holdt på slik i tre dager nå, så er vel bare de vanlige kynnerne som har blitt kraftigere på slutten. *sukk* Hadde et lite håp da det begynte, men får smøre meg med tålmodighet da.

• 2 uker senere...

Hei! Jeg er litt usikker på dette egentlig. Hadde mye kynnere som var litt ubehagelige de siste ukene før fødselen. Våknet en morgen av at jeg hadde en ri, vannet gikk rett etterpå, så var vi i full sving. Fikk skikkelige rier med det samme da. Mulig jeg hadde mildere rier i løpet av natta, vet ikke jeg :P

Kan nevne at jeg ble innlagt med premature rier i uke 34. Startet som kynnere, så ble de bare vondere og vondere og kom regelmessig. Var ikke på langt nær så vonde som når vannet gikk, men måtte puste litt tungt og konsentrere meg når det sto på. Kan være at dette var modningsrier? Vet ikke helt jeg.

Lykke til :)

• 1 måned senere...

Har hatt modiningsrier i 3-4 uker nå, er nå 2 dager på overtid. Møkk!! Det kjennes ut som mensensmerter, ikke kjempevonde men murringer... Er kjempelei og vil at the real thing snart skal skje!! Ble strippet på fredag, men det har ikke hatt noe effekt. Hadde da ca 2-3 cm åpning, men fortsatt en hard kant.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...