Gå til innhold

OJ! Ved et feiltrinn gikk jeg rett inn på BliGravid...Der hører jeg jo ikke til lenger. he eh

Anbefalte innlegg

Nå er snuppa is eng og jeg kan bruke en time på å la de gode nyhetene synke inn.

Til tross for ingen jobb så skal dette bli bra. Vi er glade at dette skjedde til tross for at vi planla det om ca ett år:)

Fortsetter under...

he he, sånn kan det gå =) jeg har såvidt begynt med min første, om alt går bra da, er tidlig ennå. hvor langt er du på vei nå da?

jeg kjenner ingen her inne, og er helt fersk på dette babyfenomenet =)

jeg er 4+6 i dag.......Det er skummelt. Det blri alt for mye bæring på 14 kg unge, tunge løft på jobben og mye aktivitet. Med så mye aktivitet med datteren min er jeg redd ofr å fremkalle en spontanabort, men folk får jo felre unger stadigvekk, så det går vel bra...

Dette blir nok et helt annet savngerskap enn det forrige. Har så vidt tid til å tenke på det...

Hvor langt er du på vei da?

i følge mine kalkuleringer så skal jeg begynne på uke 7 i morgen, er du begynt å bli kvalm? jeg er ikke blitt det enda, håper det ikke blir superille som jeg kjenner noen som var under hele svangerskapet. er i full jobb jeg også, står, og går mye. jobber i kasse på heltid i en dagligvarebutikk, jeg stortrives, og har hatt den jobben i over fire år nå. jeg har litt bestillingsansvar også. så har vi jo hund da, går tre turer om dagen, samt trener litt på sats, men det blir jo litt mindre av nå, må vel være litt forsiktig.=)

Endret du nick? he he!

Da håper jeg du slipper unna kvalmen. Jeg har kun merket det i helgen + mandag og tirsdag. dette er dager med ekstremt lite søvn + full jobb så kanskje ikke så rart jeg brakk meg på jobb. I går var jeg kvalm til etter lunsj, men det er ingenting mot den kvalmen jeg opplevde i forrge svangerskap.

Kysser fingrene for at vi slipper livets lengste fyllesyke:) jeg er bare så trøtt hele tiden.

Du kan fint fortsette å trene like ofte som du har gjort. Det er ikke den beste tiden å trene hardt på, men om du er vant til å trene med hløy intensistet kan du fint trene opp pulsen litt.

Jeg har ikke kommet skikkelig igang med trening etter forrige svangerskap på grunna v så jævlig drlige netter. Har jogget tre dager i uka den sist mnd, men kuttet ut det da jeg mistenkte graviditeten. Så nå går jeg ca havlvannen tie hver dag og sakl trene stryke + pilates så lenge jeg orker.,

Trente på sats 4-5 dager i uken forrige svangerskap og det gjorde underverker for muskelspenninger i ryggen og ikke minst for humøret!! Det er fort gjort å ende opp i dritthumør når magen blir stor g man føler seg ganske tung. da er det oppfriskendde å ta en treningsøkt i passe tempo, ta en dusj og kjøpe seg en lunjs:)

Forstett med å trene like mye, men kanskje ikke like hardt? Anbefales på det sterkeste:)

Selv kommer jeg til å bruke noen kvelder på elixia så lenge jeg ikke er kvalm.

husker jeg tok med meg sekken med treningstøy til legen da jeg var 15 uker på vei, Hadde ligget i fosterstillikng siden uke 9 pga kvalme og var helt utmattet av å ikke ha tatt til meg noe næring på en mnd. Så da dro jeg til legen med treningstøy i sekken for å sjekke at det ikke var Hb som var for lav før jeg dro rett til sats. Sto i kjelleren på sagene og forstod ikke hvordan jeg skulle orke å dra meg opp trappene til 3. etasje der tredemøllen står. Hva er greia med at de ikke har heis på sats`??

det var godt å høre, men man skal ikke løpe, jeg løper ikke til vanlig, men løper ofte til bussen da, hm. men er ikke mer en 150-200 meter

vi har forøvrig heis opp til sats der jeg går, =) men jeg pleier å løpe opp trappene, men det bør jeg kanjse ikke gjøre? har ikke trente på to uker nå om det ikke er blitt tre, men skal komme meg i gang igjen, har trent jevnt 2-3 ganger i uka

Annonse

he he he, jeg løp til bilen i dag for å rekke apoteket etter jobb:) Skikkelig utskeielse:)

hvordan jeg skal få trent på kvelden er egentlig umulig å forstå. Jeg er blitt sykt trøtt. Når jeg kommer hjem er det middag, og masse oppmerksomhet til snupps som har vrt lang dag i bhg. Når hun er i seng er jeg helt ødelagt og da ksal jeg liksom rydde, vaske klær, vaske opp, finne frem klær til neste dag og alt annet må ting. Liker best å trene på dagtid, men det ser ut til at det blri lite av det når jeg jobber fullt:)

Heis på sats er jammen luksus.

Nok en dag overstått og jeg er fortsatt gravid:) Fikk gode nyheter på jobb i dag og, så kanskje vi kommer godt ut av dette allikevel! Krysser fingrene!

Nå må jeg finne meg kveldsmat. Er sulten hele tdien!

• 4 uker senere...

hei, meg igjen, vil ikke være plagsom, kjenner ingen her inne enda =) men jeg holder meg nå opptatt på jobb og med samboer og turer med hunden, eller den halve hesten som han også blir kalt, hehe. har lest litt om at i uke ti, der hvor jeg er nå, så vises ikke magen, for noe sprøyt, jeg har allerede fått komentarer, og skjefen kaller meg bolla, (vi har veldig god tone) og jeg klatrere straks fra god plass i bukse 36 til str 40. kan bruke 38 enda med knappen åpen, hehe. når begynte du å vokse?

jeg kaster fremdeles ikke opp, er ikke kvalm, ikke spesielt sulten, og har ingen rare lyster ei heller ikke noe forskjell på lukter og smaker, alt er som før. kansje det kommer etterhverdt?

Ha ha bolla, det er ikke mas. Jeg ble glad for å se at du hadde skrevet til meg,. Jeg kjenner ingen her inne jeg heller. Har ikke like mye tid til å henge her nå som sist jeg var gravid.

Noen får jo mage tidligere enn andre. Sist begynte jeg med mammabukse i uke 12, da begynte det å bli ubehagelig å ha på olabuksa mi, men jeg fikk den fortsatt igjen. Jeg fikk mage veldig sent sist.

Jeg er 8 + 2 nå, og i går kjøpte jeg meg mammabukse i str 40, min olabukse i str 38 begynner å bli ganske trang i linningen. Ellers har jeg merket at jeg jo er veldig oppblåst i magen og at det er vanskelig å holde den inne på grunn av at magemusklene deler seg. Elers er mannen min lege, så han har kjent at livmoren ikke strekker seg noe srlig høyere enn ca der hvor knappen til buksa mi går nå. Jeg synes det er ganske tidlig og var ikke helt klar for å deale med den magen ennå. dette svangerskapet kom jo så brått på og jeg synes alt egentlig bare er pes for tiden,.

Jeg har vært kvalm i mange uker nå, men det har vært slik at jeg greier å holde det unna så lenge jeg er på jobb etc. I går var jeg kvalm hele dagen og klarte ikke fullføre handelrunden på grunn av lukten fra grillet kylling. Kom ut i bilen uten varer og sendte inn mannen for å betale:)

I dag har jeg vært vanvittig slapp pg kvalmen kommer og går.

Laget meg kaffe i dag som luktet bæsj, den måtte kastets. Så satte jegigang storstilt rengjøringsaksjon i hele huset og luftet ut all varmen bare fro å oppdage at det fortsatt lukter kaffe ( bæsj) i huset etterpå...

Mat smaker pjuk og det er stadig færre ting jeg orker å spise. fro tden går det i gulost og sjokomelk:) Sjokomelk må jeg dele med datteren min, til hennes store glede, som egentlig bare får det på lørdager:)

Jeg tror de rare luktene og lystene kommer med kvalmen og at det gir seg litt etterhvert. jeg har ingen spesielle lyster, men greier ikke alle lukter lenger. Mat smaker generelt vondt.

Sist taklet jeg ikke synet av nøtter. Jeg satt på soverommet med hendene for ørene mens mannen min spiste grillet kylling...ha ha! Da jeg kom ut i stua og jeg skulle spise min smakløse grandiosa, så jeg en liten rest av marinaden han ikke hadde skyllet helt av tallerkenen og det var nok til at jeg kastet opp.

NYT det deilige svangerskapet ditt. Du er sykt heldig som kan ha det så bra. Tviler på at det kommer noe kvalme nå som du er så langt på vei. heldige heldige deg!!!

Så morro at du og er gravid da Kokosyklus! ;)

Jeg er ca 4+5-6 eller noe sånt på vei og jeg bruker mammabuksa mi allerede jeg!! :-o Jeg er så oppblåst at man ikke skulle tro det! Og så "vondt" /ømt der nede at det å ha på seg truse er smertefullt til tider! ;) hehe... :) I en drømmedag så hadde jeg kun hatt på meg en løøøs kjole uten bh og truse om dagen ja! ;) hehe.. Kvalmen og trøttheten har vært her over en uke og så lurer nesten på om jeg kanskje kan være litt lengre på vei enn det jeg tror jeg kanskje er? :) Må vel ringe legen og høre om det finnes mulighet for å ta en litt tidlig UL mulig! ;)

Hvor har jeg sett nicket ditt før?

Garttis med svangerskapet:)

Selv synes jeg ikke det er særlig morro å være gravid, kvalm og sinnsykt trøtt med en 2 åring i hus, men det går vel fort over

Vi har Postafen liggende til krisedager, som i dag, så nå har jeg tatt min første "kvalmestillende" tablett i svangerskapet. Jeg kan ikke bli like dårlig som forrige svangerskap, det kommer til å gå utover snupps.

jeg er drittlei. Har sittet / ligget på samme plassen i sofa i hele dag, herregud!!!

Om du har en unge på rundt 2.5 år så har du nok sett Nicket mitt her inne, hehe... bodde her rett og slett de siste 3-4 mnd føltes det ut som! ;) Dattern min var tullerusk i magen fram til 4-5 på natta så da var jeg på BIM istedet for å legge meg! :)

Har vært endel på DIB de siste årene, så har sikkert sett nicket mitt der og! :)

nei, jeg skal ikke klage =) om morningen har jeg faktisk mest enerigi. først står jeg opp ca 07, spiser frokost, går ca 20 min tur med hunden så går eller tar bussen til jobb. mellom kl 11.30- 15.00 er jeg ekstremt trøtt men så går det over =). kommer hjem så går jeg tur med hunden eller lager mat, Jeg og samboeren bytter på det. så slapper vi av. før en kveldstur med hunden igjen før vi legger oss. vi får slappe av nå, for i slutten av juni blir det slutt på den slags =)

men så har jeg denne narkolepsien da ( sovesyken) nå kan jeg ikke ta medisin lengre og det begynner å gå ut over jobben, er mye trøtt på jobb og kunder spør om jeg har det bra, er dårlig, eller om jeg jobber mye. så fra mandag skal jeg bare jobbe 50 % og 50% sykemeldt. men har ikke tenkt å sitte i ro av den grunn. =) gå lengre turer med hunden, trene forsiktig på sats, besøke noen veninner i ny og ne.så jeg skal nyte det så lenge jeg kan. hadde trodd jeg skulle holde ut i jobben lengre men er ikke mye å gjøre når jeg nesten ikke klarer å holde øynene åpne mens jeg har kunder =) det er heldigvist en del stamkunder, jeg klarte ikke å lyge da en av dem spurte om jeg var gravid, og da var det. å ja, derfor du har hverdt å rar i det siste, ikke sprudlene og pratsom som du pleier, trodde først du var syk eller no sånt.

men jeg er glad jeg slipper kvalme og oppkast =) kansje det blir en gutt =)

Annonse

Det er ikke neo annet å gjøre enn å sykemelde seg hvis du ikke fungerer på jobb- Selv om det er faste kunder er det jo påfallende når de begynner å kommentere det:) Det sakl som regel endel til før folk begynner å kommentere! he he! Iallefall her i Norge. Og det er lov å klage over sine egne ting selv om man ikke er kvalm:)

Så deilig for deg at du er sykemeldt og kan bruke så mye av tiden igjen til å trene og slappe av. Jeg ble jo sykemeldt etterhvert på grunn av kynnere og brukte morgenen etter frokost på Sats. Så lå jeg på sofaen med lunsj og kynnere til det var middag og mannen kom hjem fra jobb. Treningen gjorde susen fro tiden etter fødselen og jeg er så glad jeg gjennomførte det. Det var pg helt nødvendig for ryggkrampene som kom med den store magen. Anbefales på det sterkeste:)

Det høres jo spesielt ut å sykemelde seg også tilbringe dagene på sats, men jeg trente seriøst svært lite effektivt og gjorde for det meste bare noen ryggøvelser og gikk på mølla. Ettersom formen ble bedre og det nærmet seg fødsel turte jeg å utfordre kynnerene litt og sykle meg litt svett og trene litt mer styrke med vekter. Den første uka etter sykemeldingen fikk jeg ikke smurt brødskiver engang uten å gjøre pusteøvvelser på grunn av de sterke kynnerene. Var livredd for å føde i uke 29. Det hadde vært skikkelig kjipt. 1400 gr.

Jeg var i helt forferdelig form fredag og i går. I går var det helt jævlig. Til slutt tok jeg postafen og la meg, jeg orker ikke gå gjennom det samme som sist, da jeg va på nippet til innleggelse et par ganger. Jeg var så jævlig dårlig og det kom rundt denne tiden jeg er i nå. Jeg friket helt i går og tok kvalmestillende. Jeg har så dprlig smavittighet i dag, men vi har bestemt oss på forhånd om at dette svangerskapet må bli slik av hensyn til datteren min. Jeg kan ikke ligge syk så lenge foran henne, hun koommer til å hate ungen som kommer ut. Samtidig jobber mannen min mye mer enn 100 % så jeg kommer til å ha noen ukedager og helger alene med henne.

Stakkars, sånn er det å være nr to:) Forskjellsbehandlingen starter allerede før h*n er født!

I dag har vært en sinnsykt bra dag utover dagen, så håper det fortsetter i morgen:) Kan ikke klage når jeg har så fine dager som i dag. De nyter jeg!

...jeg skriver og skriver:)

Ha en fin kveld

Gratulerer sååå mye kokosyklus med enda en spire i magen :)))

Har det virkelig gått over 2 år siden du fikk lille snuppa di?? Husker nicket ditt! Jeg har hengt inne på Bli gravid og 1 tri i flere år nå, vært gravid 4 ganger siden vi begynte å prøve, men mistet i 2xMA og 2xSA, men jeg går fortsatt inn på "Bli gravid" forumet, hehe, enda jeg nå er i 2 tri med 16+0 i morgen, haha :)

Alt ser ut til å gå bra denne gangen og jeg skal på ordinær UL om ca 14 dager - gleeeeeeder meg til å se lille baby igjen (har vært på flere tidlige UL, senest i forrige uke), så vet at dette går veien!!!

Har virkelig tro på at i april/mai skal jeg endelig bli tobarnsmamma, jippiiiiii :D

Grattis nok en gang med en liten spire i magen, ønsker deg lykke til med svangerskapet :)

Klem fra

Tusen takk for en sprudlende mail:) det er over 2,5 år siden. Tiden går fort!

Så koselig at det endelig ser ut til å gå bra for dere nå. Dere har jammen vært gjennom mye! Det er godt når man kommer over i 2. tri, formen stiger og man kan slappe av litt mer.

Lykke til videre! Ses sikkert på 2. tri om noen uker... håper jeg:)

Jeg er også ny her inne. Er 6 + 2 idag:) Kjenner ikke noe til kvalme eller andre plager,og håper det holder seg slik! Jeg jobber også i dagligvarebransjen, en tung jobb å ha når man er gravid, men så lenge man er frisk og opplagt går det jo bra:)

Hehe.. :) ganske nært da! :P hehe...

Skulle du føde på Ahus denne gangen? :) Har på en måte lyst til å søke på Ullevål igjen, men vet at det har blitt veldig bra der borte på Ahus det siste året! :) Er mer praktisk å føde der for oss med tanke på at det er ca 30 min kjøring dit vs 50 min (uten kø) til Ullevål..... :)

ha ha, samme problemstilling her. Jeg VIL føde på Ullevål, men det er problem med kø....

Vi har ca 15 min til ahus og 30 til ullevål, uten kø...

Jeg er skepstisk til Ahus fordi de i januar tar over groruddalen og kommer til å bli et sykehus med for lav kapasitet. Jeg ser for meg et scenario hvor vi uansett blir sendt til ullevål ( hurra, he he )....samtidig er det jo og en risk for at det samme skjer på ullevål, det er jo helt umulig å forutsi.

Med tanke på at det mest sannsynlig er høyere fødselsrate i Groruddalen i forhold Oslo sentrum, så heller jeg mot Ullevål. Det er bare så skummelt med den køen at det nok blir Ahus fordi det er praktisk. Hvis vi er uheldige er det kø til ahus og, da tar det 30 min...

hehe.... :) Ja vi får se hva de finner på! ;) Spørs om det blir så fullt som sist gang jeg fødte, for da var det stappfult både på Ullevål, Ahus, Riksen og Bærum! ;) Så da sendte de fødende i taxi til Drammen og Fredrikstad! ;) hehe... :) Men fikk heldigvis være på Ullevål jeg da! ;) Blir sikkert ikke mindre stappfullt på Ahus i juli med tanke på hvor mange som er med i terminklubben i juli allerede! ;)

Om vi er uheldige så tar det fort nesten 1 time til Ahus, blir sittende i kø igjennom Fetsund og Lillestrøm... :/

Oj, ja det husker jeg at jeg leste om. Jeg var sååå glad jeg allerde hadde født. Den dagen jeg kom inn på Ullevål, satt alle jordmødrene på vaktrommet og jublet da jeg kom. de kjedet vettet av seg. Det var kun ei annen som fødte der. I løpet av natten fylte det seg opp og innen jeg hadde født morgenen etter var avdelingen stappfull og det var helt texas i korridoren. Da vi gikk sto det ei inne på et lager med veer over en stabel med noe som så ut som møbler eller noe:)

Jeg kan gjette på hor du bor. Det er et stykke til Ullevål ja. Synd vi flyttet ut av byen:) Vi kan spleise på en hybel. En fødehybel. Jeg har saccosekk.

De har lyst ut stillinger til et sykehotell på ahus og, så vi får det sikkert like fint der!

Men om de jordmødrene insiterer på at jeg må ha epidural denne gangen og så nekter jeg å føde liggende altså, de får holde seg faglig oppdaterte de jordmødrene, ellers klikker jeg og går derfra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...