kula1982 Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Har de fleste av dere vært på eller skal på UL før den opprinnelige i ca uke 18?? Hvis dere har vært det, hva var årsaken? Kunne selv ha tenkt meg en UL før uke 18 bare for å se at alt er bra men kan man få det uten grunn??
kula1982 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #2 Skrevet 20. oktober 2010 Mente selvfølgelig ikke om dere har vært på ultralyd i ca uke 18, ble skrevet litt fort )))))
Krystallen Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg skal på et tidlig UL neste tirsdag, da er jeg 8 uker på vei. Grunnen her er prøverør, det er en del av prosedyren. Alle under prøverør skal ta UL ca 5 uker etter innsetting av egg. Noen har hatt tidligere komplikasjoner under svangerskap og trenger oppfølgning og da får de også tidlig UL, eller noen som opplever blødning eller smerter. Du kan spørre om du kan få et tidligere UL hvis du føler deg usikker og vil sjekke om alt er bra, men er ikke sikkert du får det. Vet egentlig ikke så mye om det. Er ganske lenge å vente til uke 18, alle burde få UL før det. Er jo ganske greit å se om alt er som det skal, da slipper man å bekymre mer.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Forrige svangerskap hadde jeg ingen grunn, så gjorde det privat og betalte ca 1100 kroner for det. Litt mye bare for å bekrefte at det er noen der inne, men vel verdt pengene. Det var en opplevelse å se lille nurket som sprellet inni der. Denne gangen vet jeg at jeg får pga blødninger, hvis ikke hadde jeg igjen gått for en løsning som koster litt penger
aprilprinsesse2011 Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 eg fikk tidlig ul i uke 12, i mai pga en ex.u. i des-09, der ble d oppdaget en MA. når eg ble gravid igjen i august, fikk eg tidlig ul i uke 8+3. der fikk vi se et bankende hjerte på et lite nurk på 2,2 cm var jordmor som henvist meg til ul.
gulda Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 I første svangerskap hadde jeg ikke UL før ordinær. I andre svangerskap hadde jeg UL da jeg var 8 uker pga blødninger, og den viste en MA. Dette svangerskapet har jeg også hatt mye blødninger, men fikk første UL etter en hcg-prøve som ikke hadde steget som den skulle. Etter det har jeg vært til tre til; to fordi jeg hadde så blødninger/mistet symptomer, og en for kontroll. Skal på enda en kontroll før ordinær, så blir skikkelig fulgt opp!
♥ Notie♥ Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg var på tidlig UL i uke 8 denne gangen fordi jeg hadde en MA i juni og syntes det var greit å se at alt var i orden denne gangen. Dessuten bor jeg et sted hvor jeg kan ta kontrollene mine gratis hos gynekolog hvis jeg har fått henvisning dit tidligere, og det fikk jeg i etterkant av forrige fødsel pga plager. Tror ikke denne ordningen eksisterer så mange plasser, så det vanligste er nok å ta privat UL og betale for det selv. Mitt forrige fullgåtte svangerskap var jeg kun på den ordinære ULen og var helt fornøyd med det. Det virker som om veldig mange her inne har vært på tidlig UL, men ingen jeg kjenner "live" har vært på noe annet enn ordinær, så tror ikke tidlig UL er så vanlig som det kanskje kan virke som her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå