Gjest mammaitvil Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Sønnen min på 5 år skal få stor seng (har juniorseng nå). Tenker enten at han skal få en sengebrisk på 90 cm eller en rammemadrass med ben på 120 cm. Hva synes dere? Rommet er ganske stort så har fint plass til den største..men er det rart at en 5 åring skal ha så stor seng?
meg & to små vampyrer Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Ja, jeg syns det er litt rart. men har jo ikke noen grunn for å synes det. Jeg bare forbinder det med voksne.. Min sønn har seng på 75 cm.
Ladybug~N&E Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 jeg ser aboslutt ikke nødvendigheten i at et barn skal ha en seng på 120. det er da altfor stort? men det er nå min mening da. min sønn har nettopp fått stompaseng og den er 90bred. stort nok i massevis!
Gjest mammaitvil Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Takk for innspill.. Har jo tenkt at dette skal være en seng han kan ha til han flytter ut..så blir jo større;)
mammatetogansketette:)) Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Ser ikke helt at en femåring (eller en tolv-åring for den sakens skyld..) har bruk for en 120 seng?? 75 er vel nok, 90 er helt klart nok?? Hadde sønnen min vært 13 år og skulle fått ny seng, så hadde jeg nok kjøpt 120 (så han kan få den med seg på hybel osv og / eller ha kjæreste på besøk hjemme senere Dumt å kjøpe ny seng og må kjøpe en større seks år senere liksom... Men fem år og 120 seng? neeej... den tanken hadde ikke slått meg engang...
Gjest mammaitvil Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 skjønner poenget ditt, og takk for svar;) Grunnen til at jeg tenker på det er fordi han er mye syk og har sovet en del sammen med oss da, hadde vært greit å kunne ligge sammen med han i sengen uten å falle ut stadig vekk..,-) Men 90 er jo en del det og..har vel 60 cm nå tror jeg (mammut-.seng fra ikea) og det er veldig lite.. Så 75 blir det hvertfall ikke
Gjest mammaitvil Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 nei 70 er visstmammut senga, da er det helt uaktuelt med 75...
meg & to små vampyrer Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Men da kjøper du det du vil ha da. Min 4åring klarer seg veldig fint med 75, men han er ikke spesielt bred heller da... Jeg er ikke helt med på tanken om at 120 er smart når barna skal ha kjærster på overnatting, for jeg vet ikke helt om jeg vil legge opp til den type overnattingsbesøk. Men jeg er nok streng og fæl.
Full house Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Datteren min på 12 har hatt 120 seng siden hun var 7 hun. Dobbeltsengdyne også. Hun liker å ha stor seng, og det er praktisk når venninner ligger over også. Om noen synes det ser dumt ut, blåser vel jeg en lang masj i det :-p
Full house Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 Og du over her som er redd for bred seng når kjærester er på besøk.. Du tror kanskje ikke ungdom har sex i 90 senger? Haha, det var iallefall et tåpelig argument :-) Hva med å heller vente med kjæresteovernatting til den dagen du er fortrolig med at de har sex..?
meg & to små vampyrer Skrevet 20. oktober 2010 #11 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er ikke redd for det. Men jeg kommer ikke til å kjøpe bred seng med det argumentet som årsak. Jeg sa ikke at jeg trodde at om jeg ikke kjøpte sånn seng så ville de ikke ha sex. Jeg vet jo at tenåringene kommer til å ha sex om de vil uansett.
Bettybu Skrevet 20. oktober 2010 #12 Skrevet 20. oktober 2010 Hihi, poden min sover utmerket i sin DIGRE 120 cm seng!! Kjempeflott når jeg leser til han om kvelden, god plass til å ligge ved siden av, også i tilfeller der han er syk... Så kan vi putte gjester inn på rommet hans, (og han havner i senga hos oss!) om vi trenger det. Poden hadde sprinkelseng, og gikk over til en liten&lav "vanlig seng"..med senghest på. Den sengen likte han aldri noe særlig. Pga av besøk engang så havnet det en 120 cm seng på rommet hans...Og der ble poden liggendes... Har aldri sett noe SÆRT i det, om en har plass nok.. Nå kjøpte vi ikke den sengen direkte til poden da, men vi hadde 2 120 senger som sto på et annet rom..(Rester fra unkarstilværelsen...)
Tipp topp Skrevet 20. oktober 2010 #13 Skrevet 20. oktober 2010 Er rommet stort nok hadde jeg gått for 120 seng. Praktisk hvis hun skal ha noen på overnatting eller en av dere skal ligge ved siden av.
Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Frøkna her i huset har en seng på 75 og en på 120, hun. ;-) Familiekøye. Noen ganger sover hun oppe i senga på 75, noen ganger sover hun under i 120-senga, noen ganger sover hun og jeg i 120-senga, noen ganger sover hun i 120-senga og jeg i 75-senga, og noen ganger sover ingen i den senga i det hele tatt - da sover vi i 180-senga alle sammen. ;-) Ser ikke noe som helst rart i å ha 120-seng til en 5-åring. Det er derimot ganske praktisk. Sist vi hadde mormor på besøk, så sov mormor i den brede senga og frøkna i den smale, og så fikk frøkna komme og kose under dyna hos mormor før de sto opp. ;-) STAS!
Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #15 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har det akkurat som kakao til min 5 åring! =) Han begynte å sove i den etter babysenge, fordi hsan er så urolig, og da er det greit med litt "boltreplass" =) Familiekøye er supert! =) Gøy å leke i er den også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå