Gå til innhold

Til dere som har hatt eller får planlagt KS

Anbefalte innlegg

Har selv fått skikkelig angst for fødsel, etter en tung fødsel sist.. Har ventet 6 år før jeg turte bli gravid igjen.. HAr vært på kontroll hos jordmor, og hun skulle sette meg opp på samtale.. Hvor lang tid tok det før dere fikk samtale ang KS?

Hvordan opplevde dere møte ang det?

Sku ønske jeg fikk det snart, da jeg går å tenker på dette hele tiden:( Er skikkelig slitsomt å grue seg slik til fødsel:(((

Fortsetter under...

Heisann jeg skal først til samtale om keisersnitt tidlig i desember, har termin 4.3. Du kan sikkert be om en tidligere avklaring, dersom du blir svært stresset av dette. Flott at du tar det opp med jordmor, viktig å dele med andre uroen man føler, håper det ordner seg for deg! Klem

Jeg fikk time helt mot slutten av uke 24. Fastlegen hadde sendt henvisning for meg rett etter ordinær UL, som jeg tok ganske tidlig, dvs det var godt over en måneds ventetid. Jeg ba fastlegen si at jeg måtte få time relativt tidlig i svangerskapet, siden jeg ikke orket å gå i uvisse så lenge, det slet virkelig psykisk... Har hørt om sykehus hvor de ikke tar slike samtaler før godt etter uke 30, og det maktet jeg ikke. Jeg ville bare ha det overstått så raskt som mulig etter ordinær UL, hvor man har en termin å gå ut fra, og hvor man har kommet så langt at det er stor sannsynlighet for at svangerskapet vil gå bra.

Jeg får ks pga smalt/deformert bekken, noe som ble påvist etter akutt ks med førstemann. Sånn sett måtte jeg ikke argumentere med gynekologen på sykehuset i det hele tatt, ks var bestemt før jeg gikk inn døra (noe jeg ikke torte stole på, selv om gynekolog ved annet sykehus, fastlege + jordmor mente ks var en selvfølge). Jeg opplevde møtet med sykehuset som veldig positivt. De tok seg god tid til meg, jeg fikk satt ord på mange av de vonde følelsene fra forrige gang, og jeg fikk svar på de tingene jeg lurte på. Tror jeg var inne i nesten 1,5 time til sammen (gyn først, så jordmor).

Heisann!

Jeg fikk min dato for mitt 2.planlagte ks i uke 19. Henvisning til sykehuset ble sendt i forbindelse med 12 ukers kontrollen, og jeg fikk brev fra sykehuset kort tid etter med time til "angstjordmor" først og time til lege uken etter.

Et godt råd er å ha klar argumentene for hvorfor du ønsker ks, vit litt om fordeler/ulemper ved begge deler. Inne på keisersnitt debatten finner du mange tips for hvordan det er lurt å gå fram.

Masse lykke til!

Hei.

Jeg skal ha mitt 3. planlagte ks til våren. Var på UL i går, og da sa bare legen at vi snakker om ks'et når du kommer neste gang da, så finner vi en dato. Veldig enkelt og greit.

De første to gangene var også like greie. Årsaken kan jo være at jeg har medisinske grunner til ks. Det er faktisk ikke tekninsk mulig for meg å føde vaginalt, men dette fant de ikke ut før etter 2. ks.

Jeg har ikke hatt noen vanskeligheter med å få ks. Jeg har spurt, og de har sagt ja med en gang. Tok disse samtalene rundt uke 20-24.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...