Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg holder på å lage min første fotobok hos fotoknudsen. Men hvilken størrelse på skriften bør man til bildetekst, 12 eller 16???? Og tekst forøvrig, hvilken størrelse blir bra? På forhånd takk!
verdens heldigste mamma Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Hvis du ikke har laget altfor mye enda, vil jeg råde deg til å heller lage den gjennom Japan photo (CEWE heter programmet). Jeg har brukt begge deler og syntes Fotoknudsen var helt ubrukelig sammenlignet med CEWE som du lagrer på din egen PC og ikke trenger å laste opp alle bildene til Fotoknudsen først. Brukervennligheten til CEWE er utrolig mye bedre. Fotobok er morsomt uansett. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Hei, Må bare forteller litt om min erfaring ang fotobøker. Jeg lager dem hele tiden både til meg selv og som gaver. Lagde fra Fotoknudsen de første gangene, men ble egentlig ikke helt fornøyd. Så da jeg begynte å bruke Japan Photo ble det noe helt annet, i tillegg har de bedre priser. Så vil bare anbefale deg å ta en titt der, slik at du kan sammenligne og se hva du synes. Kvaliteten på bøkene mine fra Japan Photo er ihvertfall dobbelt så bra når du ser de ved siden av hverandre. Lykke til, kjempe gøy med fotobøker:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Ser ut som om 13:29 og jeg mener akkurat det samme ja:) Godt å se at det ikke bare er meg som ble litt misfornøyd med Foto Knudsen...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Haha! Kjenner meg igjen! Lagde også på fotoknutsen først. Var ikke misfornøyd med resultatet, men innbindingen var for dårlig i forhold til prisen den gang. Jeg syntes de hadde noen fine ekstra effekter som CEWE ikke har den dag i dag. Gikk over til CEWE etterhvert, Pixum.no som var billig og dertil Elkjøps CEWE. Det kjekke med Elkjøp er at du slipper å betale frakt, bare henter på butikken. Får melding på mobilen når man kan hente. Japan Foto, Pixum og Elkjøp bruker samme programmet. Nå spørs det størrelsen på boka, men ikke ha for liten skrift. Ville holdt meg på minimum 20-tallet. Og blås noen setninger litt større osv. Gjør det morsomt! Hent ned morsomme/lekre fonter på dafont.com Husk å se over minst 10 ganger, lett å overse feil! Lykke til med arbeidet, du kommer til å bli sååå stolt når du har boka i hånden!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 - og dette er dødsviktig!! Velger man store bøker og ca 100 sider må dere sette opp bufferen i MB på fullt i innstillinger i programmet. Ellers forsvinner bilder og tekst i hytt og pine! Veeeldig kjedelig etter 40 timer arbeid f.eks..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Tusen takk for svar! Nå har jeg brukt veldig mange timer på FotoKnudsen, så denne første blir i alle fall bestilt derfra. Men irriterer meg grønn at jeg ikke får til å flytte på sider, f.eks bytte plass på side 5 og 9 eller fjerne bare en side. Grrr. Neste gang skal jeg prøve det programmet dere anbefaler. TAkk for gode råd. hi
Gjest Tale30 Skrevet 24. oktober 2010 #8 Skrevet 24. oktober 2010 På Japan Foto bruker jeg størrelse 11 i Comic Sans skrift. Det ble for meg litt for stort med 12. Hadde jeg tatt 20 i den skrifttypen villde det jo ha blitt diiigert. Så det kan ha noe med skrifttype å gjøre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå