ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Pusset opp en gammel tripp trapp stol for ca ett år siden. Den var lakkert fra før, men jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne grunne og male uten å pusse først. Det resulterte jo i at vi nå sitter med en stol som malingen flasser av, og den er ikke så pen lenger akkurat. Så jeg tenkte nå å pusse den ned, grunne og så et nytt strøk maling. I samme farge som stolen er nå. Sitter og pusser bøyla for hånd nå (har ikke pussemaskin...), men får ikke vekk alt av det gamle. MÅ alt det gamle vekk, eller holder det å bare pusse i det sånn at det blir matt? Håper på raske svar
Gjest Kira06 Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Spurte mannen min som gikk forbi her nå.... hehe... og han sa at det absolutt lønnet seg å få bort alt. Ellers kan det dessverre begynne å flasse av igjen. Hør om en nabo eller lignende har en pussemaskin du kan låne, hvis ikke vet jeg at vi ofte har leid verktøy hos Maxbo (hvis du gidder å bruke penger på det da*s*)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2010 Hehe Takk for svar Tenkte meg egentlig det, at alt måtte vekk... Har pussa mer nå, og faktisk fått vekk alt på bøyla. Mangler bare litt nå, så er bøyla ferdig. Men vil jo ta sin tid å pusse hele stolen for hånd gitt.... Kan man få kjøpt billige slipemaskiner da, som holder til dette formålet tro? Ellers så får jeg høre med nabo`n
Gjest irismor Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Alt må vekk for å få et bra resultat, hvis du ikke får lånt en pussemaskin så kjøp en billig på Biltema. Men prøv å legge noe hardt inni sandpapiret, da får du en bedre pusseeffekt.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2010 Skal prøve med noe inni sandpapiret evt. Og så må jeg nok ha noe på henda, er blitt slipt på fingrene selv gitt Har aldri gjort sånt før jeg Googlet litt, og skjønte visst at man kan få tak i billige maskiner på europris også, det ligger rett ved bhg til lillegutt Den duger sikkert til dette bruket tenker jeg Takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå