Gå til innhold

Spørsmål om bilsete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt i tvil på hva slags bilsete vi skal kjøpe.

Er i uke 27 nå , så noen synes sikkert det er litt tidlig å tenke på men jeg vill gjerne ha det meste i orden ganske tidlig.

Så slipper all babyshopping komme samtidig med juleshoppingen.

Vi har en bil som man kan ha isofix base i, derfor vill jeg spørre dere som har erfaring med dette, hvor stor fordel er det å ha en sånn base??

Jeg vill også gjerne ha muligheten til å kunne sette bilstoen på vognunderstellet ved behov, har bestilt en Emmaljunga Nitro City vogn, men de i butikken sa at det fantes ikke Isofix base til Emmaljungas egne bilstoler.

De anbefalte i såfall en stol som heter Britax Baby Safe Plus SHR, som visst nok kunne brukes både til vognen og med en slik base.

Den kostet ca 3500 i Sverige med base og koster sikkert minst det samme her. Syntes dette var ganske dyrt.

Hva mener dere om disse tingene og hva som faktiskt er nødvendig? Er det andre seter som passer til Emmaljungavognene som dere vet eller er det kun deres egne pluss dette?

Blir veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde Maxi Cosi Cabriofix med isofixbase til førstemann og skal bruke dette også til nestemann. Jeg ville ikke vært basen foruten. Det gjør det mye enklere og sikrere å feste bilstolen.

Basen står jo i bilen hele tiden. Isofix gjør det så og si umulig å feste feil, Med selerer muligheten noe mer til stede, men er man nøyaktig skal det noe til å gjøre feil, og har man først gjort det så står den jo der.

Erfaringsmessig er basen enkel og feste også med setebelter(vi hadde Easyfixbasen som kan festes enten med isofix eller setebelter.)

Hvis du velger å ikke ha base må du feste bilstolen med setebelter hver gang du skal ut å kjøre, det øker muligheten noe for at den kan festes feil. Jeg syns også bilstolen står veldig ustødig uten base. Likte ikke å kjøre de gangene vi måtte feste bilstolen uten base.

At du må betale 3500 for bilstol og base må du nok regne med. Det er de beste og sikreste setene som koster såpass. Men kampanjer forekommer, så du kan jo følge litt med på det. Ellers ville jeg ikke hengt meg sånn opp i at det MÅ passe til akkurat den vognen, da begrenser det seg hva du velge av bilstoler. Og av erfaring vet jeg at det er ikke så mye bilstolen blir brukt med vogn, det er også en veldig begrenset periode det blir brukt.

Hva med å heller velge en mindre trille å ha til bilstolen, som også kan brukes som shoppingtrille senere, da får du større utvalg bilstoler å velge i.

Skrevet

Tusen takk for svar "Babyønske - venter nr 2" , du svarte på akkurat det jeg lurte på. Da blir det bilsete med base for min del. Var nettop disse tingene du skriver her som jeg lurte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...