Gå til innhold

sukkervann mot magevondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at sukkervann hjelper mot magesmerter.. noen som har prøvd?

Og noen som vet hvor mye sukker og vann som blandes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte det på min når han var baby ja. Det hjalp vel sånn en kort stund, men langvarig virkning har det ikke, men da er det jo bare å gi mer. Blandingen er på 1 ss sukker i 1 dl vann. Kok opp vannet og løs opp sukkeret, gis temperert.

Skrevet

NB - MAKS 2 ML AV DETTE SUKKERVANNET PER HALVTIME, OPPTIL 2-3 GANGER.

Skrevet

Sukkervann kan gi barnet ditt diabetes. Små babyer skal ikke ha sukker. Hvis du VET at det er magevondt, prøv heller minifom mot luft, reseptfritt på apoteket. Aller helst, dra til en kiropraktor som du vet har erfaring med barn.

Skrevet

Sukkervann er greit en gang innimellom, da 2 ml som akutthjelp, men ikke ved regelmessige plager. Minifom er for mer varige plager, om må brukes før hver amming. Minifom hjelper ikke alle, men det gjør jo heller ikke sukkervann.

Skrevet

Vi fikk beskjed på legevakt at vi kunne gi 2,5 ml sukkervann hver time. Legen nevnte ingenting om at det kan føre til diabetes. Rart de anbefaler det da.

Skrevet

Vi brukte sukkervann i starten mot kolikksmerter. Ikke hele tiden, men på kveldene om det var behov. Ikke bekymre deg for diabetes, tenk heller på barnet ditt som slipper vondt (om det fungerer). De gir faktisk sukkervann på føden...

Kontakt helsesøster om plagene ikke gir seg. Du kan også prøve minifom som du får kjøpt på apoteket- bedre å prøve dette enn sukkervann hver dag.

Skrevet

Det er ikke alt leger sier som stemmer. Jeg har hørt fra dyktige kolikkspesialister (kiropraktor og fysioterapeut) at sukker kan gi diabetes, at svært små mengder sukkervann til babyer blir som x-antall liter cola for oss voksne. Klart du skal tenke på barnets ve og vel, men nettopp derfor skal man være forsiktig med sukker. På føden ble de sure for at en russisk jordmor ga jenta vår tillegg da jeg ikke hadde melk. Det var så viktig at jeg skulle amme, at jenta mi heller skulle gå sulten i et par døgn, tydeligvis. (og da melka kom har amminga gått knirkefritt) Og at helsestasjonen hjelper deg ved kolikk har ikke jeg sett noe til, vi har slitt med hard kolikk i 3 mnd nå. Så legen, føden og helsestasjonen... ikke bra nok, spør du meg, har fått mye bedre hjelp av alternativ til norsk helsevesen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...