2010 Mammaen Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Gutten min er ikke så glad i puppen lengre, så ser ut som vi begynner å synge på siste verset her (eller er det bare en fase?) Går greit om natten, en gang om morgen, og så en gang midt på dagen (etter mye krangel), men så er det over og ut. Han snur seg bort ved syn av puppen, og kan gjerne gå i 5-6 timer uten mat. Han har fått sansen for fast føde, men jeg har alltid ammet før han har fått noe annet, men nå ser det ut til at jeg må kapitulere. Lurer på hvordan dere gjør det med amming? Hvor ofte ammer dere, og gir dere noe utenom? Hvor lenge kan man holde det gående med å amme bare 2-3 ganger per døgn? Er det andre som har hatt det på denne måten og der det har gått over, eller er dette typisk for slutten av amming? Jeg hadde håpet å amme i minimum 6 mnd for så å amme morgen og kveld, men det går kanskje ikke... :-(
Mjølkekua Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Her ammes det ofte... Kl 5, kl 6, kl 0830, kl 10.30 (mens hun halvsover), kl 1230, 1530, 1730, 1930, 22, 23, 02, 04... Og fra starten igjen.. Mao. Hele tiden, døgnet rundt.. Hun er 4,5 mnd. Og eeeelsker pupp... Rund har hun blitt også (ikke så rart kanskje..)
MaRiAnNe_85 Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Jenta mi er akkurat blitt 6 mnd og har prøvd å gi henne grøt siden hun ca 5 mnd. Hun elsker pupp så her ammes det døgnet rundt. Det skal sies at hun ikke er så begeistret for mat da.. Kan hende at puppenekten bare er en fase.. Kanskje du skal prøve å pumpe deg for å en periode for å holde produksjonen oppe? Kan hende han vil ha etter 1-2 ukers tid:) Om du pumper deg så har du også litt melk å by på,kanskje på flaske? Har du prøvd å amme på et rom med dunkelt lys? Min beibis vil bare amme om det er litt dunkel belysning:) Hehe,merkelig,men slik var det med hun eldste også for en periode. Ellers så tror jeg at jeg ville ha forsatt med å amme morgen og kveld om han ønsker det Hvis det er stopp på ammingen tror jeg det er vanlig å gi tillegg, etter hva jeg har forstått. Dette er det sikkert noen andre damer som har bedre erfaring med enn meg. Er alltid trist å slutte å amme om man selv virkelig har lyst å fortsette. Håper dere finner en god løsning på dette som passer for dere begge to. Kanskje HS har noen gode råd? Lykke til!
2010 Mammaen Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2010 Hei og takk for svar og tips :-) HS hadde ikke noen råd/tips. Hun bare sa at "det er han som styrer puppen". Jaja, ikke noe råd eller støtte der i gården. Ja, han må få mme hvis vi slutter å amme, men foreløpig har han likt det dårlig, men får i han mme blandet med mm. Må nok vende han til det hvis jeg skal slutte med amming. Mulig han ville tatt flasken med melk hvis jeg tilbyr (men jeg vil jo ikke vende han altfor mye til flasken heller :-(. Synes det er forferdelig slitsomt og upraktisk å pumpe meg "hele tiden" så hadde håpet å unngå det. Spesielt når man er utenfor huset er det ikke så enkelt..Skal likevel prøve det en periode og se om det går over med denne puppenekten. Har forsåvidt greit med melk, så det er ikke det som er problemet heller. Må prøve å holde produksjonen oppe en stund til. Takk for oppmuntrende ord! Det hjelper litt på motivansjonen for å prøve å få dette til en stund til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå