Gå til innhold

HVilken 'melkeerstatning' smaker minst ille: Havremelk, soyamelk eller rismelk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer det inn nå da ?

Vi bruker mest havre melk.

Soja melk er litt fettete på en måte.

Ris melk , veldig søt , bruker det i vaffler.

Havre mel har litt smak av mel på en måte...

Havresjokolade melk med sjokkopuff er guttungens favoritt :-)

Annonse

På frokostblanding liker jeg best havremelka. Den fra ica er ganske billig også.

I kaffe og te liker jeg best soyamelk fra alpro eller hva de heter.

Rismelk liker jeg ikke til noen ting.

Her er det datteren min på 3 som må drikke alternativ melk. Soya tåler hun heller ikke.

Av havre og rismelk foretrekker hun klart havremelk. Vi kjøper den på Ica, tror den koster rundt 17-18 kr solhavre heter den.

Den er veldig fin å bake med men ikke noe god i kaffe!

Her er det 3-åringen som drikker melkeerstatning og han liker havremelk aller best. Soyaprodukter liker han ikke i det hele tatt, og rismelk er best å bruke i vaffelrøre e.l. Havremelk bruker vi til både å drikke, på havregryn, i grøt, til vafler og pannekaker, sauser og vi har også bakt boller med havremelk:) Funker bra!

Havremelk er helt klart best! Vi bruker Solhavre fra Ica. Den kan brukes både til matlaging, drikke, baking på frokostblanding osv. Jentene mine drikker den som melk og spiser den på frokostblanding. Den er litt søtlig, og minner mest om melk blant melkeerstatningene. Den har heller ingen ekkel bismak. Flere av barna mine sine venner som har spist hos oss har også foretrukket havremelka framfor vann, og det sier jo noe om at den smaker forholdsvis godt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...