Gå til innhold

Fennikelte - til mor eller baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere den selv eller gir dere til baby? Hvordan er doseringen til baby isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til begge to om du vil. En teskje før pupp til baby.

Skrevet

Fant dette på nett;

Helios Fennikel-te (80 g)

Inngår i teer som virker luftfordelene og avførende. Slimløsende og hostestillende ved astma og kikhoste. Te av knuste frukter virker stimulerende på glatt muskulatur; fordøyelsesbefordrende og hindrer ansamling av gass i tarmen. Stimulerer også flimmerepitelet i luftveiene; slimløsende og beroligende ved hoste. Drikk fennikelte for fordøyelsens skyld eller for å motvirke halsbrann og forstoppelse. En teskje av den avkjølte teen er fin for spedbarn med kolikk.

Så med mindre du selv sliter med noe av det ovennevnte, er det vel hovedsakelig baby som skal få det, for å motvirke/ lindre luftsmerter. Hvordan går d med lillejenta da, hun plages fortsatt med luft? Her går det heldigvis bra, BANK hardt i bordet, og det ser ut til at vi slipper unna kolikken også denne gangen, puuh. Håper dere også gjør det da, ikke noe moro med skrik og skrål og baby med magevondt!

Skrevet

Har lest at det er mange som drikker den selv da det overføres til barnet gjennom melka, men tenker jo at det er mest effektivt om babyen får direkte. Jeg får prøve det også.

Joa, vi hadde et par skrikefrie dager, men nå er det pån igjen. Det får meg jo til å tenke at det er noe jeg spiser, men vet bare ikke hva. Bortsett fra søndagen da jeg spiste sprøstekt løk...

MAMMA SKAL ALDRI SPISE SPRØSTEKT LØK IGJEN!

MAMMA SKAL ALDRI SPISE SPRØSTEKT LØK IGJEN! hehe

Har begynt å skrive opp hva jeg har i meg. Men har jo knapt tid til å spise noe i det hele tatt så listen er ikke lang.. Begynte med minifom og fennikelte for et par dager siden. Fredag er det kiropraktor. Så får vi se om noe av det funker!

Skrevet

huffda, så kjedelig Virreli, det ødelegger jo liksom litt av spedbarnsidyllen når det blir så mye skriking og magevondt... Håper du finner ut av det, men jeg vil bare si at jeg håper du ikke kutter ut FOR mye fra kostholdet ditt heller, da det er stor sannsynlighet for at snuppelura ville skreket uansett hva du hadde til middag den dagen.. Ifølge Gro Nylander og andre eksperter er det ihvertfall sjelden maten mor spiser som gir babyen magevondt, men heller det faktum at babyen har umodent tarmsystem og dermed sliter med luftsmerter.

Skal man kutte ut noe fra kostholdet er det gjerne lurt å starte med melk og melkeprodukter først, siden det er det eneste som man vet med sikkerhet at KAN gi kolikksmerter hos den lille- og 20 % av alle kolikkbarn blir bedre ved kutt av melk fra mors kosthold. Andre klassikere er jo løk, druer og kål, men ellers tror jeg man kan spise det meste stort sett- ihvertfall i moderate mengder. Det er jo gjerne mengden det kommer an på også, jeg kan f.eks fint spise litt druer og litt løk uten problemer, men propper ikke i meg 2 kg på en gang liksom!

jaja, som sagt- håper dere finner ut av det, og at kiropraktor på fredag gir god effekt; det har jeg ihvertfall stor tro på, så heia heia :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...