Gå til innhold

Hvordan finne ut om noen røyker hasj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker min samboer og har tenkt å gå grundig til verks for å finne ut sannheten, jeg har nemlig nulltoleranse for slikt. Jeg vet at han vil nekte så lenge det går, trenger derfor bevis..

Hva hadde dere gjort?

Jeg har lest meldingene hans og på en melding står det "jeg tenkte på 15" Kan det være gram? Jeg har null peil hva det går i når du bestiller slikt. Er 15 i så tilfelle mye?

Jeg må bare være tålmodig og lete etter håndfaste bevis før jeg får han til å innrømme det og jeg flytter ut...

Fortsetter under...

Skrevet

15 er MYYYE. Det er det du eventuelt bestiller om du skal selge videre. Eller ha til daglig bruk i et par måneder.

Man lukter det jo gjerne av klærne da.

Hvis du stoler så lite på han må dere jo bare gjøre det slutt. Det er jo ingen vits å skulle være detektiv med kjæresten sin for å få håndfaste bevis. Enten stoler man på det den andre svarer, ellers gjør man det ikke og gjør det slutt.

Skrevet

Du kan kjøpe narkotester på apoteket tror jeg. moren til samboeren min har gjort det flerne ganger, de slår ut på alt hvis han har tatt noe. Hasj kan sjekkes på urinprøver mange mnd etter han har røyka.

Skrevet

Såpass ja.. Jeg vet jo ikke om det er det han mente, men tror faktisk det.

Ja jeg burde vel det, men jeg vil være sikker på at jeg tar det riktige valget, at jeg ikke flytter ut på grunn av misforståelser...

Hvis det skulle vise seg at jeg tar feil skal jeg greie å legge dette bak meg og stole på han igjen, hvis ikke så flytter jeg...

Håper jo selvfølgelig at jeg skal ta feil, men magefølelsen tar sjeldent feil

Skrevet

15 g er myyye for et kjøp ja.. da har han det iallefall lenge ;)

Koster rundt 150 kr per g, så det hadde jo kostet litt da, så da kunne du jo sett om pengene forsvant :P

Er det mld som gjør at du tror dette, eller andre tilfeller? For ser ikke sammenhengen med "jeg tenkte på 15" og det å røyke hasj...

Skrevet

Takk, jeg har nå bestilt tester... Uff jeg håper virkelig at jeg tar feil, men gjør nok dessverre ikke det..

Der røk drømmen om en kjernefamilie hvor barna skal få vokse opp med både mamma og pappa:(

Annonse

Skrevet

Men hva skjedde med tykt og tynt? Hva skjedde med å hjelpe hverandre gjennom vanskelige tider? Hvis han plutselig har begynt å røyke hasj er det nok fordi han sliter med noe, tenker jeg. Og da er det jo din "plikt" å være der for ham. Hvis du ikke klarer såpass så er det nok til det beste at dere går hver til sitt.

Skrevet

Skjønner ikke hva det er å bli så hysterisk for heller. Hasj er ikke værre enn alkohol og vanlig røyk.

Skrevet

Jeg hadde tenkt det samme som deg! Det er HELT vanlig å kjøpe 10 gram i gangen. Kjøper man over 10, får man ofte rabatter. Og betaler gjerne MAKS 100 kr grammet.

Men om du ikke tørr kreve urinprøve av han, sånn hjemmetest så får du bare myse i meldingene hans.Men viss du har god grunn til mistanke så burde du kjøpe en sånn hjemmetest, elsker han deg så tar han prøven. Nekter han så har han enten noe å skjule, eller blir bare veldig veldig fornærmet på deg.

Kodeord for hasj er mange: grønt, brunt, røyk, flis, bønne, svarting osv..

Om han røyker tobakk, kan du sjekke Rizzla papiret hans, om han har reve av noe på pakningen (bruker det til å rulle joint). Det vil ikke lukte noe annet en vanlig røyk av klærne hans, om han ikke kommer direkte fra et rom der de har røyket mye hasj.

Har han røyket hasj lenge så er det ikke lett å se det på personen heller. Men blank på øynene, sløv, snakker fjernt/sakte..

Jeg har en bror som har røyka hasj i alle de år og de nærmeste så det ikke på han en gang da han hadde røyka. Jeg såg det, men det er fordi jeg kjenner han så godt å kjenner så godt til det fra tidligere erfaringer..

Skrevet

Folk som røykre hasj blir jo ofte sløve og slappe...litt sånn der late. Samt at det lukter jo veldig spesielt av dem...litt sånn der søtt på en måte.

Hvor røyker han hasj i så fall? Er det på fest og slikt, eller er det hos kompiser?? Røyker han sigaretter til vanlig?

Det er jo i utgangspunktet ikke så veldig farlig om han røyker hasj på fest etc...faktisk bedre det enn at de drikker seg drita. Men jeg liker det heller ikke...var sammen med en fyr som røyka litt på fest, og hata det skikkelig... Så jeg hadde nok reagert på samme måte som deg! Og det er jo veldig forskjell på om de røyker det daglig/ofte, enn en gang pr andre måned på fest...

Jeg tror jeg hadde prøvd å snakka med han jeg. For du må jo ha noen andre grunner til å mistene han enn den meldingen? Røyker vennene hans?

Huff...drit når sånne ting dukker opp. Håper du finner ut av det, og at han innser at det er ikke noe han kan fortsette med om han skal være i "din" familie...

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde blitt UTROLIG skuffet om min samboer hadde krevd en urinprøve av meg (nå går jeg utifra at jeg ikke hadde røyket)! Tenk så nedverdigende!

Sier ikke at det er feil av deg å ville finne ut av sannheten, men jeg ville ikke nødvendigvis tolket det som at han skjuler noe hvis han hadde nektet. Det handler jo også om tillit og respekt. Hvis han ikke har gjort noe galt så vil det sikkert føles helt jævlig å bli bedt om å gjøre noe sånt av den ene personen som skal stole på han uansett.

Skrevet

10:14 Hvordan kan du skrive at jeg ikke gidder å stille opp uten å vite om situasjonen????

Hater sånne som deg, rakker ned uten å vite hva du snakker om.

Han har røkt i mange år før jeg traff han. Han hadde da ikke røkt på 2 år, men etter en stund ble jeg mistenksom og tok han på fersken med meldinger. Han lovte å slutte for det var ikke noe problem mente han. Dum som jeg var trodde jeg han. Det gikk ikke lenge før jeg tok han på fersken igjen og da knakk han sammen og fortalte hvor vanskelig det var og at han trengte min hjelp og støtte.

Jeg har siden prøvd å snakke med han om hvordan det går, men det ender aldri bra da han ikke er så god på å snakke om ting.

Jeg ga han et ultimatum, han må klare å slutte eller så flytter jeg, men nå er altså mistanken tilbake.

Jeg føler meg lurt og tenker at hvis han ikke har sluttet nå kommer han heller aldri til å gjøre det..

Så syns du forsatt at jeg gir opp for lett? Jeg har tigitt og prøvd i snart 3 år, og syns han har fått sine sjanser...

Sorry å si det, men jeg har ingen respekt for de som røyker daglig og samtidig skal ta seg av barna sine, det er uaksetabelt med mine barn ihvertfall

HI

Skrevet

Herregud, kvinne! Du må jo oppgi slike detaljer i hovedinnlegget! Hvordan skal vi kunne mene noe uten å vite alle detaljer? Du kan ikke bli sur for slike svar når du ikke har gitt oss alle fakta.

Annonse

Skrevet

10:24

Takk for ditt svar:) Vi har nemlig vært igjennom dette før og han sa han kom til å nekte pga det du selv skriver...

10:21

Han røyker sigaretter til vanlig, på søndag gikk han ut i garasjen for å hente ved, da han kom inn igjen syns jeg han var så slapp.. Merket at det var noe med han...

Det er aldri på fest, men han er ofte hos en kompis som jeg også tror røyker. Han kjører jo bil ofte når han er der, og jeg tenker med skrekk og gru at han skal ha barna mine i bilen, det er helt uaktuelt at han skal få lov til det...

Det nytter dessverre ikkeå snakke med han, han blir bare sint så derfor trenger jeg bevis før jeg kan ta det opp...

Takk for svar:)

Skrevet

Spør om han vil ha en kjeks. Sier han ja er han skakk.

Skrevet

15 g er ikke myyyyye. Det er nok.

Skrevet

Det er ikke sant at man blir lat. Man kan fint fungere normalt og få ting unna. Sitter man dagen lang og røyker uten å ha noe å ta seg til, derimot...

Skrevet

Hvorfor er du sammen med ham i det hele tatt når han har brukt før og du er så imot det?

Det er din egen skyld at du er i den "situasjonen" din. En som røyker hasj kutter ikke ut for å være snill. De røyker heller i smug. Enten får du leve med det, eller så får du pakke sammen og gå, enkelt og greit. Men ikke si at han har sviktet deg, du har sviktet deg selv ved å gå imot dine egne prinsipper og være sammen med en bruker!

Skrevet

Jeg ville ikke blitt forbannet fordi han røkte hasj, men fordi har var en løgner.

Skrevet

Hehe.. hadde det bare vært så enkelt:)

Jeg er så deprimert og lei meg og ikke minst redd. Redd for svaret, som jeg egentlig vet men håper jo...

Hadde håpet vi klarte å ordne opp og leve som en familie...

Jeg blir også fryktelig sint, føler meg lurt, han er ikke den han utgir seg for å være og han forsetter å røyke selv om han vet at jeg flytter hvis jeg finner det ut, men han er alikevel villig til å ta den sjansen

Skrevet

10:42

Jeg vet, men var naiv og trodde han skulle klare det.. Jeg har tenkt dine tanker tusen ganger og er flau over meg selv som har sviktet mine prinsipper...

Men nå er det slutt på det

Skrevet

Ja men da går du da. Han har jo vist deg gang på gang at han prioriterer hasj og stoff fremfor deg og ungen, og da prioriterer du heller deg selv og ungen forhan ham!

En som røyker er egoistisk og det finnes ikke sjanse for at han endrer seg. Sånn er det bare.

Skrevet

10.42. hvorfor er du sammen med en som har røykt hasj?? så du mener at en som har røykt hasj jevnelig i mangen år og har sluttet røyker dette i smug uansett.

min samboer røyka og brukte sterkere stoffer når jeg traff han, men han har slutta med dette nå. at det går ann å si noe sånn

Skrevet

15 gr er ikke sååå mye da, litt men ikke ekstremt. man kjøper hvertfall ikke 15 gr for å selge;) haha...

hvis du finner en sakt som er svidd i tuppen, en halvliter flaske med brent hull i, en avis som er rullet sammen eller no sånn, kan du være ganske sikker:P

Skrevet

Ja tenk at det går an å si noe sånn! og tenk at det går an å skjære alle over en kam fordi en da i det minste har sikret seg mot å komme inn i en sånn situasjon som HI nå er i!

Å herreguuuud, så fælt å velge selv hva en vil ta sjansen på og leve med ved å utelukke en særskilt gruppe menn. Fyyy at det gååår aaaan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...