junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Jepp, har begynt med det nå som gutten er 4 mnd, men før det så kokte jeg flaskene etter å ha vasket dem lett med zalo
Mjølkekua Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Vasker i oppvaskmaskin og koker deretter alle delene sammen med smokker. Koker smokker daglig og flasker etter de er brukt i ca 5 min.
Lilleleen Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Har alltid vasket dem i oppvaskmaskinen. Men jeg kokte de etterpå, Sluttet med å koke flaskene da han var 6 mnd. Nå skyller jeg dem bare, så jeg er sikker på at all såpen forsvinner.
EgG Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 Hadde jeg hatt flere flaske så hadde de gått i oppvaskmasjina, men nå er snuppa 8mnd og jeg har microsterilisator så det går raskere. Skylder og rister flaskene i varmt zalovann etter hver bruk. Også settes de i sterilisatoren og på 6min i microen er de rene og sterile. Vet de ikke behøver å være sterile nå, men det er raskere enn oppvaskmasina og da trenger jeg ikke mer enn 3 flasker (sterilisatoren tar 3 i gangen)
Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Stort sett vasker vi dem for hånd med varmt vann og zalo, skyller godt og steriliserer dem i dampsterilisator. Hvis det er på tide å kjøre oppvaskmaskinen når vi allikevel skal vaske flasker tar vi dem med i maskina. Steriliserer dem uansett etterpå. Gutten vår er 4 mnd, regner med at vi fortsetter å sterilisere en god stund til.
Hanna30 Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Ja, begynte med det da babyen var tre maaneder. Vasker paa program paa 65 grader. Koker dem ikke etter det.
Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Begyndte å bruke vaskemaskinen når lillegutt var 3 mnd. Før dette skylte jeg alle deler, og kokte dem i noen minutter. Det er anbefalt å gi smokkedelene ett oppkok, og det tar heller ikke lang tid om du har en liten panne.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 skyller de rett etter bruk og tar de i oppvaskmaskin. Går en oppvaskmaskin om dagen så de vaskes hver kveld med resten av oppvasken:) mini er 6,5mnd
stearin Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Siden jeg ikke har oppvaskmaskin vasker jeg de for hånd. Har egen børste til de og vasker de i en helt ren oppvaskkum med zalo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå