Gå til innhold

Er det lov å være såå skuffet??? Gjelder forlovelsesring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, gjett om du har lov!! Det er jo ikke mulig å få kjøpt en ring til 700 kr i dag! Da er det max sølv med "glass stein" i...sorry...men det kan umulig være noe mer. Event så er det ikke sølv en gang...kjøper du en ring fra feks Dyberg og Kern, så koster jo disse ca denne prisen og de er ikke sølv...men et eller annet metallgreier...

Voksne mennesker kjøper ikke sånne ting...rett og slett! Da kunne dere heller lat være å kjøpe ringe, og forlovet dere som i at dere lovet hver andre troskap (og så videre) og satte dato fro bryllup.

Dessuten så er det jo flaut når alle tar ringen for å være ekte (inkl deg selv i begynnelsen) så er det bare juks...skal du da sitte der å si at "nei, det er ikke diamant...det er jo billig skrap han har kjøpt"...hehe...

Og argumentet hans med at han ikke "trenger" ring for ingn kommer til å se den er jo helt på jordet. Jeg skal love deg at folk legger bedre merke til ringer på menn enn på damer...

Men tilbake til pris. Mannen min har en helt ordinær giftering i hvitt gull...den kostet vel noe over 4000 kr. Det er ingen stener, mønster eller noe ting på den. Så det sier litt om hva gull koster...så du kommer IKKE langt med 700 kr gitt (vet at mange kommer til å arrestere meg her, men det får være opp til dem...og ang innlegget med "ring i sukker", så kan jeg være enig...da det hørtes koselig ut...men en FORLOVELSESring skal da ikke være skrap?!?)

Videre så kostet vel min forlovelsesring 16 tusen (ja, det er litt mer enn normalt kanskje...men den er helt utrolig lekker...og er en ring jeg kommer til å bruke HVER dag resten av livet mitt...så da er den ikke så dyr egentlig :-)) Jeg har valgt å bruke den videre som giftering, da det ikke finnes noen flottere ring...så ingen vits å bytte den ut :-)

Jeg er for få, men lekre smykker...og har derfor ikke mye diverse gullting i smykkeskrinet mitt... så det jeg har er flotte ting, som jeg bruker hver dag... :-) Er jo ikke vits å ha ein hel haug med halvdyre ting som bare ligger der...?!

Men nå har du jo fått denne ringen...så jeg forslår at du bare holder kjeft til han. Ikke lag noe drama om det. Bruk ringen og om folk spør, så bare sier du at det ikke er diamant :-) Så sørger du for at du er med når dere skal velge gifteringer, og så slår du til da!! hehe...få deg en nyyydelig giftering og kos deg med den når den tid kommer :-) Og i samme slengen sørger du for å ønsker deg noen lekre diamantøredobber i morgengave :-)

Fortsetter under...

Skrevet

jeg hadde vært så lykkelig hvis kjæresten min hadde fridd til meg, og hadde ikke brydd meg ett sekund om ringen. Den symboliserer at han vil gifte seg med deg, og det er kjærligheten og ikke det matrialistiske som burde stå i fokus for deg nå.

Skrevet

Du høres veldig ung ut? Kanskje dere burde vente med å gifte dere?

Er det virkelig vanlig å få diamantring som forlovelsesring? Dette er jo en tradisjon fra statene! Her i Norge er det vanlig at begge partene bærer en enkel, evt glatt ring.

Vi brukte faktisk forlovelsesringene til giftering:) Fikk de polert og ført inn en ny dato:)

Skrevet

Hvorfor henger alle seg opp i den forbaska ringen her? Det er jo ikke den det handler om. Det handler om følelser. Hi føler at mannen ikke bryr seg like mye som i begynnelsen.

Skrevet

Ja, og det gir seg jo uttrykk direkte i kroner og øre. Hun selv, for eksempel, elsker mannen sin så høyt at hun nevner at gaven hans kostet 1200 kroner ved samme anledning, og at hun i forveien også hadde kjøpt en barbermaskin til 2500. Det er kr 3700,-, og hun elsker da mannen sin 5,5 ganger så høyt som han elsker henne, siden hun har handlet for 5 ganger så mye penger.

Skrevet

HALLLOOOOO, han fridde! han vi gifte seg med deg!

kjærsten min, som jeg trodde skulle gjøre fri til meg, flytta ut og fant en annen!!! Og vi har barn, som nå må besøke den nye samboeren! Du er heldig, griseheldig,og utakknemlig!

Annonse

Skrevet

Og så må det absolutt komme en og slenge at hovedinnlegger er ung. Og så sier du selv at i Norge er det vanlig at BEGGE har enkel ring. Men hennes mann vil ikke ha ring i det hele tatt! Det som er cluet her. Han kjøper billig ring til henne (jeg synes STORE kristaller er skikkelig harry, mye bedre med liten stein), og attpåtil vil ikke ha ring selv for det er "bare forlovelse". Ser ut som han bryr seg veldig mye om å være forlovet ja... uff

Skrevet

Jada, finnes alltid noen som har det mye verre. Bare fordi du ble sviktet på det groveste, betyr det ikke at HI skal drite regnbuer fordi hennes mann ga henne en ring uten å bry seg så veldig mye om forlovelsen ellers?

Skrevet

Hei Ailen, jeg synes det er helt greit at du er lei deg og skuffet, tillat deg å kjenne på dette. Du hadde kanskje ubeviste forventninger til hvordan det skulle være og da blir man litt overrumplet. At din samboer også slang på unødige kommentarer om pris osv gjorde det ikke bedre. Men det beste du kan gjøre er å tie stille, hvertfall med det første, ellers blir det usaklig og krangel. Selv har jeg en mann som alltid har kjøpt dyre gaver, smykker, jeg bruker de til hverdags og er stolt av de, men kunne klart meg uten. Ikke for å virke utakknemlig, men jeg har ikke vært vant til slikt fra tidligere forhold og føler meg litt beklemt. Men personlig kunne han heller lagt pengene i en liten diamant, selv et lite korn, fremfor noe som sannsynligvis er en zirkonia. Det er såå mye diamamt salg om dagen, så det er klart at vi jenter som liker å pynte oss legger merke til det og noen ganger er det vitkig å føle at man er "verdt" noe, som du selv skrev fikk du dyr klokke tidligere, så det er klart dette sårer.

Eneste trøst er at det går over, når det passer seg kan du fortelle de som tror det er diamant at det ikke er det, men drøy litt så du ikke virker bitter.

Hvis dere gifter dere kan du jo se deg ut en ring i en prisklasse du synes passer og si at den ønsker du deg ;) Lykke til

Skrevet

Forlovelse er da noe vås, han elsker henne og frir til henne: mange menn ville aldri ytre et ønske om forpliktelse høyt! Mange vil ikke gifte seg en gang, selv om hun frir, de føler seg umandiggjort av å måtte bøye seg for tradisjoner og av å måtte holde tale og si høyt i kjerka at de vil være gift med henne. Hun er heldig, smålig og bortskjemt. Og romatikk er uviktig dersom det er ekte følelser ute og går. Men HI selv høres ut som om hun vurderer mannens engasjement etter størrelsen på edelsteinen.

Skrevet

Diamanter er det motsatte av romantikk, de er gravd opp av jorda av slaver i Sør-Afrika.

Skrevet

Ikke alle er blod diamanter så vokt deg nøye med å komme med slike uttalelser.. Seriøse forhandlere handler med Antwerpen så det er ikke noe problem!

Skrevet

nå leste jeg ikke hele innlegget ditt, men jeg skjønner frustrasjonen din...

Ikke hver dag man blir forlovet heller...

Jeg fikk en ring til 500 kr med en stor krystallsten... og etter 1 år falmer den.. juhuuuuu! Jeg var temmelig forbanna...

Men vi har heller ikke god råd.

Vi endte opp å kjøpe forlovelsesringer sammen til 3500 kr. Syntes det er finest med ring når begge har :-)

Når vi gifter oss, skal vi ha oss nye ringer og da vil jeg ha en ring med diamant i. For jeg har aldri hatt diamantring og ønsker meg det virkelig! Men det koster....

De ringene vi har nå som forlovelsesringer skal vi gi til vår datter, smelte de sammen. Hun skal få den til 18 årsdagen.

Jeg skjønner frustrasjonen din.... Men det går over :-)

Og gratulerer med forlovelsen!

Jeg tipper det var veldig romantisk slik han fridde... :-)

Annonse

Skrevet

Ja jeg skjønner du er skuffet. Han burde legge vekt på å finne den ringen DU ville finne uimotståelig. Mannen min kjøpte den ringen jeg ønsket meg, men jeg brukte en lånering fra moren hans (moren og faren er skilt så vi fikk overta ringene) til vi fikk reist til utlandet å kjøpt den. Gifteringen min og forlovelsesringen passer sammen slik at jeg kan bruke dem samtidig på fingeren. Vi er heldige som har mulighet til å bruke ca 180.000 kr på ringer( mine to + hans)

Jeg synes likevel kanskje du skal beholde ringen. Kanskje han kan overraske deg på f.eks. 10 års bryllupsdag med DEN perfekte ringen. Hvis han skjønner du er skuffet kan han jo begynne å spare.. Hovedsaken er jo at han fridde og at dere vil gifte dere med hverandre. Sørg for at dere kjøper gifteringer dere er helt fornøyd med:-)

Alternativt kan du spørre om du kan bytte ringen til en finere dersom du vil bruke den samme som giftering. Det blir jo billiger på en måte..

Mannen min elsker å gå med ringen sin forresten. Og brukte også låneringen i mellomtiden.

Lykke til!!

Skrevet

akk igjen.. Ja kjempe bra at det ikke var en diamat for dem er det umoralsk å handle.. men så har det faktisk ikke noe mer med diamant å gjøre enn at han ikke ville kjøpe diamant fordi dem var så små. og de andre ringene kostet 2000 og da tok han heller den til 700. Og at andre anntok at det var diamant-. Jeg har ikke sakt at jeg ønsker meg en diamant og det er ikke det jeg gjør heller. Jeg ønsker at han skal elske meg og respektere meg. når han fridde på senga en morgen sa han rett etterpå at det ikke kom til å skje med det første men noen år frem i tid... Det er jeg som har hatt lyst til å forlove meg og gifte meg... men skjønner jo nå at han har fridd kun fordi det er noe jeg har hatt lyst til! ikke ham. Så sånn sett så har han vært snill... og det er han! ikke missforstå. Jeg har gått gjennom mye siste året og hatt en tøff tid med graviditet og tøff fødsel. Føler jeg hadde fortent litt mer fra ham enn en så liten innsats som dette.. men den største bekymringen min er at han rett og slett har flata ut! og tar meg for gitt! og ikke er inntressert i alt tullballet med forlovelse og grifteri. slik jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...