Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #1 Del Skrevet 20. oktober 2010 Var på privat UL i går, og hadde en grusom opplevelse. Vi trodde vi var kommet 12+1 og gledet oss til å se det på skjerm. Legen lette og lette, fant en stor livmor og en tom fostersekk. Hadde gått til grunne i uke 6, og jeg har ikke merket noen ting, ingen smerter, ingen blødning. Kroppen hadde ikke skjønt at det var skjedd, så magen har fortsatt å vokse litt pga livmoren... Og alt var fremdeles der inne, men ikke noe liv. Det var helt grusomt å ligge der. Jeg var helt knust. Han forklarte at det var vanlig at man spontanaborterte, men ikke like vanlig at man gikk i 6 uker etterpå og ikke hadde merket noe. Måtte på sykehuset og starte pillekur. Men det er sånn som skjer, og vi gir ikke opp. Men neste gang vil jeg ha tidligere UL. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverigjen:) Skrevet 20. oktober 2010 #2 Del Skrevet 20. oktober 2010 uff så trist!!! ta godt vare på deg selv!!!!! Dette skjedde med meg også, bare jeg oppdaget det i uke 6,7. jeg ordnet meg en privat gynekolog(betaler ingen ting mer enn som man ville gjort til en offentlig heller-FANTASTISK BRA OPPFØLGING!!!), og har fått ul når jeg har ønsket. og ønsket tidlig ul selv om jeg ikke er i noen risikogruppe. BO i uke 7, legen mente den var gått til grunne i uke 5. Når man vet hvor vanlig MA er og at det mest sannsynlig blir en SA men etter maaaaaaange uker for mange,,,,, og en tror at man fortsatt er gravid,,,,jeg skal alltid ta tidlig ul. for vil ikke utsette meg for dette... som du skriver grusom opplevelse... men, du det går sikkert bra nå neste gang, veldig uvanlig at det skjer to ganger, du har statestikken helt på din side!!!! vi fikk beskjed om å vente en mnd etter utskrapning og ble gravide igjen med en gang!! så et nydelig nurk først i uke 7 og i går 10 uker;) så blir man også lettere gravid etter en abort, så det går sikkert kjempebra neste gang vet du;) og ta en tidl ul!!!!! da ser man ofte slikt i uke 6-7.... klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142459056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONEbabe Skrevet 20. oktober 2010 #3 Del Skrevet 20. oktober 2010 Takk, ja jeg forsto at det ikke er veldig vanlig at det skjer igjen, så setter min lit til det. Godt å høre at det har gått bra med deg etterpå... Likevel er det så surt, når du tror du er over 12-ukers kneika, også får du vite at du må starte heeelt på nytt... Og hvis du hadde gått til UL for 6 uker siden så hadde man vært fit-for-fight igjen NÅ i steden for om ennå flere uker... Vi fikk beskjed om å vente i 10 uker før vi prøvde igjen, altså den blødningen som kommer nå, så vente 4-6 uker på neste mens, og sååå nye 4 uker for å gå en hel vanlig syklus først... Som jeg gruer meg til å ta de pillene i morra... GRØSS! Og vi hadde selvsagt rukket å slippe nyheten til familie og venner, så det var tungt å ta den ringerunden... Skal ha tidlig ul neste gang, ja. Det er helt sikkert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142460535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morcheeba Skrevet 20. oktober 2010 #4 Del Skrevet 20. oktober 2010 Det var utrolig trist TONEbabe! Tror nok du har gode argumenter for tidlig UL neste gang ja.. Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142460696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aprilprinsesse2011 Skrevet 20. oktober 2010 #5 Del Skrevet 20. oktober 2010 Det er ikke noe som helst gøy når sånt skjer. Har vært der selv... Var på UL på dagen uke 12. Der fant gynekologen intet tegn til liv. Og det hadde ikke vært liv på 3 uker der. Fikk beskejd om å komme tilbake etter en uke, for å ta en ekstra sjekk, før de utførte inngrep. Etter en uke ble d innleggelse på sykehus, narkose, og utskraping. Kom kl 10 og reiste fra sykehuset kl 16.30. Dette var 1.juni i år Eg fikk beskjed om at eg kunne begynne å prøve så snart eg følte meg klar for d. Men eg måtte selvfølgelig vente med samleie til blødningene hadde gitt seg, med tanke på infeksjonsfare. Men eg behøvde ikke vente en mens før vi satte i gang med prøvingen. Men pga psyken min, ville vi vente til etter sommeren. I slutten av august lekte eg meg med en terminkalkulator, og til min store overraskelse fant eg ut at eg var 5 uker på veg, og hadde bomma med mens med en uke. Eg fikk tilbake mens 26.juni Nå er eg 12+4, og etter en ul i uke 8+3 fikk vi se et bankende hjerte og et lite nurk på 2,2 cm Med min historie hører d oxo med at eg hadde 1 ex.u. i des-09, der eg mistet ene egglederen min. Så når du føler deg klar for det, er d bare å kjøre på) Ønsker deg masse lykke til videre, og en stor klem!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142460979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverigjen:) Skrevet 20. oktober 2010 #6 Del Skrevet 20. oktober 2010 ja det er så innmari surt! jeg var utslitt jeg etter aborten og utskrapningen. så var det også kjempeleit, trengte å snakke mye om det. men, at du må vente 10 uker!?... kan være at du får mensen igjen etter 4-6 uker, vanligst å få mensen en mnd etterpå ca.da har du ventet en syklus og kan prøve igjen! da kan du få eggløsning 14 dgr etter mensen, så da blir det bare venting en syklus. (vanligst å anbefale å vente en syklus: dvs en menstruasjon) vet ikke om det føles lettere men, tenk på at du skulle hatt barn i april: som da har blitt utsatt til juli; hjalp meg å tenke sånn,,,i den store sammenheng så er det ikke mange mnder. og det er lettere å bli gravid etter abort. ta egglkøsningstester(strimmel billige) fra f.eks billigtester og test hver dag når det nærmer seg og "kjør på"!!!!! jeg fikk ikke abortert av cytotec og måtte ha utskrapning uken etter. da ble det utsatt enda en uke for meg. skikkelig irriterende. så blør du ikke ordentlig av cytotec og "føler" at du får abortert så få en utskrapning så raskt som mulig. jeg vil anbefale utskrapning da jeg leser at mange ikke aborterer av cytotec og mange må ha utskrapning alikevel. ved utskrapning får du narkosen og så er det over, mye mer mas syns jeg da med cytotec. mer belastende psykisk også. uansett lykke til og håper at du blir gravid igjen snart!!! det tror jeg;) klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142461187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONEbabe Skrevet 21. oktober 2010 #7 Del Skrevet 21. oktober 2010 I dag har jeg tatt Cytoteckuren - AU! Det var skrekkelig vondt, både fysisk og psykisk. Men utrolig hva man kommer seg i gjennom... Jeg fikk nok abortert, kom ut "ting" og kjente "riene" tydelig, og nå blør det som bare det. Skjønner ikke at jeg kan ha blod igjen i årene mine... Vi kjenner litt på den at vi gjerne vil bli gravide igjen, og at vi kommer til å prøve så fort vi kan. Så hvis mange andre har fått beskjed om at det "holder" å vente til neste blødning (som vi ble forespeila ville ta 4-6 uker), så kjører vi nok på etter det. Jeg hadde termin 3. mai med den som jeg mista, og hvis jeg skulle bli gravid igjen etter 6-8 uker nå får jeg termin i august/sept i stedenfor. Men det skal vel litt til at det klaffer på første forsøk, kanskje... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142465758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONEbabe Skrevet 21. oktober 2010 #8 Del Skrevet 21. oktober 2010 I dag har jeg tatt Cytoteckuren - AU! Det var skrekkelig vondt, både fysisk og psykisk. Men utrolig hva man kommer seg i gjennom... Jeg fikk nok abortert, kom ut "ting" og kjente "riene" tydelig, og nå blør det som bare det. Skjønner ikke at jeg kan ha blod igjen i årene mine... Vi kjenner litt på den at vi gjerne vil bli gravide igjen, og at vi kommer til å prøve så fort vi kan. Så hvis mange andre har fått beskjed om at det "holder" å vente til neste blødning (som vi ble forespeila ville ta 4-6 uker), så kjører vi nok på etter det. Jeg hadde termin 3. mai med den som jeg mista, og hvis jeg skulle bli gravid igjen etter 6-8 uker nå får jeg termin i august/sept i stedenfor. Men det skal vel litt til at det klaffer på første forsøk, kanskje... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142465784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TONEbabe Skrevet 21. oktober 2010 #9 Del Skrevet 21. oktober 2010 I dag har jeg tatt Cytoteckuren - AU! Det var skrekkelig vondt, både fysisk og psykisk. Men utrolig hva man kommer seg i gjennom... Jeg fikk nok abortert, kom ut "ting" og kjente "riene" tydelig, og nå blør det som bare det. Skjønner ikke at jeg kan ha blod igjen i årene mine... Vi kjenner litt på den at vi gjerne vil bli gravide igjen, og at vi kommer til å prøve så fort vi kan. Så hvis mange andre har fått beskjed om at det "holder" å vente til neste blødning (som vi ble forespeila ville ta 4-6 uker), så kjører vi nok på etter det. Jeg hadde termin 3. mai med den som jeg mista, og hvis jeg skulle bli gravid igjen etter 6-8 uker nå får jeg termin i august/sept i stedenfor. Men det skal vel litt til at det klaffer på første forsøk, kanskje... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142465777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverigjen:) Skrevet 21. oktober 2010 #10 Del Skrevet 21. oktober 2010 Så bra!!!! Da får du sikkert mensen igjen snart, om 4-6 uker:) Vi krysser finrene for at det klaffer med med gang og gjør det ikke det så krysser vi fingrene for neste mnd;) Håper at du får hvilt deg og at hormonene går raskt ut av kroppen. Tok 4-5 uker før jeg testet neg.på g.test. Så da føler man seg bra igjen. Lest om mange som tester neg. på g.test mye tidligere. Lurt å få tatt en ul.etter cytotec så du får sjekket at alt er ute. masse lykke til tonebabe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142466681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mylille Skrevet 22. oktober 2010 #11 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hei! Må bare få si at dette også skjedde med meg i dag. Jeg har følt meg gravid, magen vokser, puppene ømme - ingenting som tyder på at noe var galt... Dro til legen i dag for å ta en UL, bare fordi jeg var nysgjerrig på om det var en eller to, og for å se at alt sto bra til.. Men der var det ingenting Legen fant ikke noe foster, bare en tom plommesekk.. Jeg var i dag 10 +5 uker på vei. Utrolig bittert å få vite det sååå sent.. Kroppen har ikke skjønt at noe er galt, så jeg dro rett på sykehuset for å få piller, de skal inntas på søndag Håper virkelig jeg blir raskt gravid igjen........... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458668-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-142468897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå