Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på at sex nå på slutten skal være med å modne, begynte jeg å lure litt siden mannen nå går på steroider type testosteron og tribolon..er det farlig at jeg får sæden hans i meg?

Hele poenget er jo at det finnes stoffer i sæden som er med på å hjelpe til på modningen,noen som vet noe ang dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det prostaglandiner du tenker på? Husker ikke stavemåten i farten... Hodet funker ikke helt optimalt for øyeblikket, mulig jeg er helt på bærtur hehe

Skrevet

Trodde du tulla først jeg nå - at du har så stor unge i magen elns...heh.

Jeg tror ikke det går så mye over i sæden at det er no farlig for deg, og modningen skjer nok uansett.

Men er det noe ålreit å ha en mann som putter i seg sånt da? Ulovlig OG dumt jo (!). Har vært borti menn med sånne "laster" selv, og aldri mer... Men det var jo utenfor poenget.

Skrevet

Jeg tror jeg ville spurt en lege eller jordmor om dette, helst lege faktisk..

Hvis mannen din tar anabole stereoider eller medisiner med stereoider, tror jeg du skal være forsiktig meg å få sæden hans inn i deg til du er sikker.. Stereoider kan påvirke barnets utvikling, og ikke minst kjønnsutviklingen til den lille i magen. Ville vært på den sikre siden altså..

Skrevet

Medisinske steroider eller sånne muskelbyggersteroider?

Skrevet

Det er "bygge-muskler-steroider" det er snakk om ja.. og diskusjonen om hvor vidt jeg liker at han gjør det eller ei , blir mellom meg og samboer:)

Ja, jeg skal høre meg legen min om det, er ganske skeptisk til å få sæden hans i meg jeg også, så frem til jeg vet noe får han la være å komme i meg:)

Men det ble nevnt at det kan skade barnet? :/ Er vel lukket opp til babyen før man er moden er det ikke? Lillegutt får ikke en dusj i knollen med steroide-sæd vel? :P

Skrevet

Vel, hvis stereoidene går over i sæden, vil de jo gå over i deg igjen, og på den måten komme inn til babyen. Hvis han gikk på stereoider når du ble gravid.. Jeg ville spurt noen med medisinsk kunnskap om dette.

Uansett er jo noen som bruker anabole stereoider noe som vil forandre samboeren din, ikke bare i muskler, men også hodet, og etterhvert potensen hans, så det spørs om det blir så mye sex etterhvert uansett:P

Uansett. Din mann og ditt liv. Men deres barn. Husk det..

Skrevet

Jeg vet ingenting om hvorvitdt anabole steroider går over i sæd og i så fall mengde.

Men det jeg vet er hvor farlig anabole steroider faktisk er. Jobber på en rusklinikk der veldig mange rusavhengige bruker dette uten å vite konsekvensene. Anabole steroider brukes for å bygge muskler. Det mange ikke tenker på, er at hjertet også er en muskel. Ved bruk av anabole er det en høy fare for at hjertet vokser. Et voksende hjerte klarer ikke å kontrahere ordentlig og pumper blod dårligere rundt i kroppen. Det blir dermed også en stor fare for blodpropp. Og dette er reellt, flere klienter har hjertestanser med i bagasjen som et utfall av bruk av anabole.

Jeg vet at det var ikke dette du lurte på, men følte for å si det:)

Skrevet

Han var ikke begynt på steroidene da vi laget lillegull, han begynte på "kur" som de kaller det treningsgutta, flere måneder etterpå, så babyen er ikke en steroide-sæd-celle :)

Takk for infoen, syntes det var interressant, og særlig det med at hjerte også er en muskel og dermed vil bli påvirket, det var ganske skremmende faktisk!:(

Jeg skal ta kontakt med legen min i morgen :) Takk for svar jenter!

Og for at dere ikke halshugget meg som "finner på å være sammen med en som boler seg,og at jeg er helt idiot " og denslags :)

Skrevet

For å være helt ærlig, ville jeg vært mer skeptisk å være sammen med en som går på anabole steroider enn om sæden hans kan være farlig for meg og barnet. Og med det snakker jeg av erfaring, da tidligere samboer fant det veldig gøy å se musklene vokse. Ikke helt så gøy når man sitter etter 1år uten bivirkninger, mens plutselig en dag slo det ut for fult. Med ett fucka hode og en kropp som ikke fungerte for fem flate øre.

Uansett, ville jeg snakket med legen om hvorvidt det er farlig eller ikke.

Skrevet

Synes det er litt dumt og skremme opp Hi på denne måten.... Skaff litt mere viten og skriv litt mere utfyllende svar før dere går ut med det til andre! Viser hvor bedrevitende mange folk skal være inne på et sånt forum, bare noen skriver anabole eller testosteron så går folk helt av stabelen og advarer i hytt og pine! Er dere egentlig klar over at der er folk som går på såkalte anabolske steorider daglig pga livstruende sykdomer?

Skrevet

Anabole steroider ER skremmende!

Det er så mange bivirkninger så kan slå ut alle veier at da må det være lov å faktisk si fra, men som hun skriver, hun velger jo selv hvem hun vil være sammen med. Og jeg tipper det ikke nytter å "nekte" ham det heller.

Skrevet

Selvfølgelig er det skremmende, vist det blir brugt FEIL! Men vist mannen hennes bruker det på den rette måte med fine doser og han bruker det til det det skal brukes til, nemlig bygge muskler. Jamen så er det ikke farlig da! Alle seriøse bodybuildere, fitnes utøvere og strongman utøvere bruker anabole steorider, og det er jo begyndt og bli endel folk innen denne sportsgrenen da :-)

Og en annen ting som en kansje burde tenke litt på før en kommer med skremsel, er akkurat dette med at det blir faktisk brukt innen medisinen daglig!

Skrevet

Huff, jeg blir skikkeli stressa når du sier at han tar stereoider, jeg kjenner en som tok stereoider i en kort periode fordi de (guttegjengen) skulle bygge muskler til noe revygreier..... tror ikke det var lange perioden de holdt på... 6-7 mnd.... kombinert med snn mat, solarium og mye trening, be de skikkeli muskuløse.... de ble fornøyd med seg slev og de skiftet HELT personlighet..... (et gjør de fleste som tar stereoider) Helt til nå for noen år siden trodde jeg de skiftet personlighet fordi de fikk (for)god selvtillit, men etter mange år med studier har jeg nå forstått den store sammenhegen..... å tilføre stereoider (anabole) påvirker hjernen, humøret, hukommelsen, even til å være intelligent og evnen til å utvikle sosial intelligens er det som først og fremst blir kraftig hemmet.....det er ikke tilfeldig at de som "boler" seg oppleves høylytte, selvsikre, umodne og uintelligente (jeg sier ikke at kjæresten din er det, det finnes unntak...) men dette er den almenne opplevelsen av menn som har tilført kroppen kunstig testosteron.

Det jeg uansett skulle fortelle er at han ene av guttene, bor i kommunal bolig og har hjelp til mye av hverdagens gjøremål...... noen mennesker ragerer kraftig på denne typen kunstig vekst, det skjer gradvis over tid, og man kan få tilbakefall.......han har sosial angst...noe som kom hovedsaklig da han sluttet med stereoidene, han følte seg ikke "vel" og på en måte var han avhengig.... kroppen forfaller så fort man slutter, man har ikke EN SJANSE og vedlikeholde musklaturen.... de tror ofte det selv, det er et av bivirkningene, at de får så god selvtillit, at de stoler bare på seg selv...... de klarer å lage sine egne regler for hvordan de skal klare å holde kroppen "stor" men de merker ikke at dette ikke går, før de slutter...... han klarer ikke handle selv, slutta på skolen, ikke kino, ikke besøk av flere på en dag, ikke store folkemengder osv,....... selvbildet hans e totalt rasert.......

ja ja... jeg har vel fått frem poenget på en litt rotete måte uten å bruke fagbegreper.....

men i allefall, sett dere ned å les om de stoffene han tilfører kroppen, så ser dere... der finnes mye forskning og dert finnes mange som har prøvd dette...de er vel de beste beviset på at det ikke er smart....

Skrevet

Alle seriøse bodybuildere bruker overhodet ikke steroider. Heller tvert i mot. Og de blir jo tilogmed testet mot det, og disket om de blir tatt med det i kroppen.

Helt greit at det blir brukt innen medisin daglig, men det blir gjort under oppsyn av fagpersoner.

Skrevet

Der tar du kraftig feil November-spire2010, Tror du selv dem klarer og bygge så store muskler uten og bruke anabole? Da lurer du deg selv. Jeg er i et stort miljø med fitnes,body og sterkman og alle bruker anabole fordi dem skal satse seriøst og komme opp og frem, vist ikke har dem ikke noen fremtid innen konkuranser heller.

Og klart dem blir testet, ja bortsett fra sterkman så blir dem testet, men systemet der er lagt opp til og kunne lures og det klarer dem alle mann!

Som jeg har skrevet lenger oppe så burde dere kansje skaffe litt mere viten før dere svarer og skremmer opp. Det hjelper ikke og komme med at du" vet en som kjenner en som var broren til en annen"!! Dem som satse seriøst er avhengig av og bruke anabolske steorider dersom man skal stille i konkuranse, der er ingen mulighet for og bygge så store muskler i kroppen uten hjelpemiddel.Men dem som satse seriøst VET også hvordan dette skal benyttes og da er det langt fra farlig!

Og JA hjertet er en muskel, MEN den muskelen vokser ikke på langt nær på samme måten som "vanlige" muskler gjør! Jeg vet om en person som fikk problem med at hjertet begyndte og vokse, og han hadde brugt anabole i 15 år!!! Når han så kuttet preparater så var han også kvitt problemet!

Alt kommer an på om man vet hvordan man skal bruke anabole, men sånn er det med alle preparater man bruker det. Bruker du det feil så vil du også få et feil utfall! Sånn som tøffe gutter som vil ha raske muskler og tror dem kommer dagen etter dem har stukket seg! Men det gjør det ikke, og så putter dem bare større doser for dem tror det hjelper, og tilslutt så sitter dem helt ødelagt fordi dem ikke har peiling på hva dem driver med!

Og at det blir brukt innen medisinen daglig og blir gjort under oppsyn, det er også feil! Personer som har hatt kreft får med preparater hjem og stikker selv, eneste oppsyn der er når preparatet blir levert ut på apoteket!

Skrevet

Hvis man ser på de andre nyhetslinkene som både ligger i artikkelen og på høyre side av artikkelen, så ser man jo ganske klart hva det står.

Jeg skjønner at det er mange som bruker det, men jeg skjønner også at det ikke er naturlig på en flekk! Det å pumpe opp kroppen som en badeball er jo ikke en naturlig ting å gjøre..

Skrevet

Jeg kan jo refferere da!

"Noen velger å bruke anabole steroider for å bygge store muskler. For enkelte kan dopingbruken få fatale konsekvenser"

"Tord Grimstad ble bare 18 år gammel. Han valgte å ta sitt eget liv – etter halvannet år med DOPING OG RUSPROBLEMER"!!!!!

Det er jo dette jeg hele tiden har villet få frem over her!

Det står også at "De opplevde at ingen i helsevesenet hadde noen kunnskap om anabole steroider"

Det er jo ikke helsevesenet som skal ha kunskap om dette når en person velger og starte på anabole, men personen SELV som skal vite hva han begir seg ut på! Det sier seg selv at vist du velger et preparat ut av nesten det blå og ikke vet hvordan dette fungerer, så ville alle få et meget dårlig utfall!!!!

Det er derfor jeg understreker at man har to sider av dette. Den som vet hva han driver med og hvordan anabole fungerer og bruker det seriøst.

Også har du gutter/jenter som vil ha raske muskler og som tror dem kommer over natten, og som egentlig ikke har peiling på hva dem driver med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...