Gå til innhold

AU!! Jeg har så vondt ryggen kan knapt sitte, og kan bare glemme å sove på siden.

Anbefalte innlegg

UFF og huff. Har så vondt på høyre side a ryggen ganske langt opp. Andre som har det?

Jeg er 21 uker i morgen, og er ganske godt trent og slank så skal ikke ha noe med det å gjøre.

Bekkenløsning er lenger ned er det ikke?

Går på gravide yoga og skal begynne å svømme, syntes ikke toga virker i lengden.

Er håpløst for jeg liker best å sove på siden får ikke helt roen på ryggen, men ingen av sidene går å ligge på på grunn av store smerter. Sitter jeg stille i mer enn 10 min kommer smertene med engang. Og det eneste som hjelper er å gå.

Flere som har det slik? Noen som har noen råd? noe forebyggende?

Klem fra fortvilet som savner nattesøvnen...

Fortsetter under...

Bekkenløsning er det nok ikke.

Jeg har fått en låsning i ryggen (omtrent ved 2-3ribbebeinet), og sliter seriøst med å sitte. Ok på morran, men utover dagen må jeg gå eller stå og rulle på hoftene.

Har vært hos naprapat (en "blanding" av fysio og kiropraktor), han turde ikke å røre det pga at det satt for langt ned mot magen. Må nok leve med det til ungen er født. Har fått 50%sv.penger nå.

Varme og massasje er det eneste som lindrer her... Trening ser ikke ut til å gjøre noe som helst bortsett "katten" fra å stå på alle fire å "skyte rygg" og svaie den igjen.

Gå til noen som kan sjekke ut ryggen din, kanskje de kan fikse det!

Jeg underskriver svaret fra Makko. Gå til en fysioterapeut/kiropraktor eller lignende og se om du ikke kan få orden på ryggen din. I mitt første svangerskap fikk jeg en skiveutglidning m/låsning i uke 18. Jeg hadde så vondt at jeg bare kastet opp.. Gikk til en kiropraktor og han fikk orden på ryggen min på no time =)

God bedring!

Jeg har også ryggtrøbbel. Kjenpvondt å sitte, spesielt kjøre bil, og våkner stadig på natta av smertene og sliter med å finne en stilling jeg klarer å sovne i.

Hvis smertene sitter høyere oppe enn bekkenet er det ikke bekkenløsning. Jeg ville startet med en legetime. Da kan du få henvisning til fysioterapi/kiropraktor etter hva han mener er gunstig og trygt med tanke på graviditeten. I tillegg kan du kanskje få en delvis sykemelding hvis du trenger det. Akupunktur kan også være en god ide. Eller manuellterapi etc. Men jeg ville definitivt besøkt legen først i alle tilfelle.

Tusen takk, Ja da skal jeg til legen torsdag 6 dager til. Da får jeg se om det er noen endring så får jeg be om henvisning til klinikk for alle er noe slikt.

Uff håper alle med rygg vondt unner seg gode masasjer og snart blir bedre =)

du trenger ikke henvisning til kiropraktor... og kiropraktoren kan skrive ut sykemelding til deg... det sa ihvertfall min kiropraktor til meg når jeg slet med ryggen... var på det tidspunktet ikke gravid, men regner med at du ikke trenger henvisning bare fordi du er det:)

Annonse

Tja, noen diagnose har jeg ikke til deg, men lurt å komme seg til legen og få det sjekket ja!

Jeg endte med diagnosen "bekkenløsning med lumbago" (altså ryggsmerter) som begynte med ryggsmerter mer enn de typiske bekkenløsningsymptomene. Var litt forkjølet også når det begynte, så trodde først jeg hadde fått influensa med muskelsmerter. Men skjønte jo ganske snart at det ikke var det ettersom smertene tiltok på kort tid og jeg til slutt hverken kunne ligge, sitte, stå eller gå uten at tårene spratt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...