Gå til innhold

Jada, dette er NORMALT!! :)

Anbefalte innlegg

Grunnen til innlegget er fordi jeg har sett gang på gang folk spør om så og si akkurat det samme, bare med timer eller noen dagers mellomrom. Har gjort det selv, eller idet jeg logger meg inn for å stille et spm så ser jeg at noen faktisk har stillt spørsmålet for meg.. Litt morsomt noen ganger faktisk. Mange og de fleste ting vi går gjennom på 2trimester er temmelig likt..

Feks:

Det er normalt at: man får mye utflod. Så lenge den ikke lukter eller klør (noe som er tegn på en infeksjon) så er dette altså normalt..

Det er normalt at: man får en rar følelse i magen, akkurat som livmoren knytter seg sammen, og blir til en hard klump i magen. Dette er da kynnere..

Det er (tydeligvis) normalt at: Når bebisen ennå har mye plass i livmoren, at den beveger seg rundt forbi. Du kjenner en litt rar/merkelig følelse rett over skambenet. Og der driver den og sparker, den er altså ikke på vei ut :)

Det er normalt og: føle en slags "strekksmerte" på sidene i magen. Har du følt dette vet du akkurat hva jeg sikter til. Litt vanskelig og forklare, men det er akkurat som noe strekker seg, og det er ganske ubehagelig. Dette er de såkalte "liga-smertene". Det er etter hva jeg har forstått båndene som holder livmoren som strekker seg..

Det er normalt at: man merker litt mindre liv i magen en periode. Har sett damer bli bekymret, og jeg har selv vært det for kun etpar dager siden. Så det ser ut til at det er veldig normalt i uke 23-28. Husk på at babyen får sitt eget søvnmønster i denne perioden. MEN, merker du pluttselig INGENTING skal du selvsagt ta kontakt med lege/jordmor.

Og GARANTERT maaaaaange fler spm som går veldig på rundgang her hehe :)

- Men dette er noen av de jeg har sett bli tatt opp fler ganger iløpet av de siste dagene

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142458382-jada-dette-er-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...