Gå til innhold

Pakketur til Egypt med 5 mndr gammel baby, ville dere gjort det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men vært der uten. Skal aldri tilbake, og hvis jeg måtte skulle det vært på et resort med all inclusive for mer masete land skal du lete lenger etter. Vi ble fysisk dratt inn i butikker hvor de låste døra etter oss og tvang oss til å kjøpe, ellers så slapp de oss ikke ut. Skremmende!

Det er veldig lett å bli syk (diare, oppkast) i Egypt. Kan bli temmelig slitsomt med liten baby hvis du blir syk. Hvis du har vært i nordafrika tidligere og vet at du tåler bakteriefloraen er det en annen sak. Særlig hvis du fullammer enda så h*n ikke skal ha noe som helst kontakt med mat/drikke der.

Ja, jeg ville reist! Ta drikkevaksinen. Følg de generelle rådene mtp. mat og drikke.

Fullammer du?

Jeg har ikke vært der med baby, men jeg har vært i Mexico med 5 måned gammel baby. Jeg fullamma, det gikk kjempe greit. Kos, dere og ikke stress :)

Ja fullammer, men har begynt gi litt grøt på kveldstid (hisjegrøt fra holle). Bare et par teskjeer blandet med mme, i håp om å få sove litt bedre på kvelden, hehe. Men kan sikkert droppe grøten en uke om det er noe stress med den!?

Jeg skal også til Egypt med 5 mnd gammel baby! Men vi bestiller all inclusive så vi slipper å forlate hotellområdet så mye. Jeg har vært i Hurghada tidligere og det var bare masete og slitsomt, litt skummelt også. Nå skal vi til Sharm og håper det er bedre. I utgangspunktet hadde jeg bestemt meg for aldri å dra til Egypt igjen, men siden vi tar all-inclusive og Sharm satser vi på en bra opplevelse. Det er fordi vi nesten er garantert sol at vi reiser til Egypt, reiser i februar.

Annonse

Vi skal også til Egypt i november :-) Gleder meg sykt! Skal feire 1-årsdagen til knøtten der nede, så han er jo litt eldre enn din, da. Tror det går helt fint, jeg, 5 mnd eller 1 år :-)

Gjest UndrendeUllteppe

Sharm el Sheik er totalt annerledes enn Hurgada! Det er en liten by, som nesten kan föles som den er bygd opp av kulisser...bare for turister liksom...den gamle fiskerlandsbyen man leser om i katalogene er det ikke mye å se til! Men likevel, det er en fin plass å väre, og jeg kan tenke meg at det er bra mye bedre der for familier enn i Hurgada! Vi bodde på Hotel Rivoli, et lite, rolig og kjempebra hotell. Vi var der i januar i fjor, og jeg vil bare anbefale dere å ta med varme gensere/klär til kvelden, for det var ikke särlig varmt da...jeg hadde dårlig med bukser med meg, masse skjört...så jeg satt og frös nesten hver kveld når vi var ute og spiste...ikke så morsomt...men ellers var det varmt og godt om dagene! Foruten i bassenget, det var iskaldt! Men det finnes jo oppvarmede basseng og...og så er det jo en badepark der også hvis jeg ikke husker helt feil.

Tur i örken med quads (atv?) er anbefalt! Samt snorkling! Beduindinner var oppskrytt....langtekkelig, kaldt og dårlig mat.

Tviler på at babyen din protesterer på det, det er jo bare noen skjeer du har begynt med :)

Jeg ville også gitt vann til babyen, rett fra flaska eller tuten på flaska. :)

Som andre skriver her, så vil jeg også anbefale all inclusive.

God tur!!

Og husk, er du stressa, så blir babyen også stressa!

Vi har vært masse i Egypt, anbafaler å dra til Sharm El Sheikh, Hurghada drar jeg aldri tilbake til. Var i El Gouna et år, det var egentlig helt greit men kan IKKE måle seg med sharm!

Selv om vi er hekta på Egypt kommer vi ikke til å dra tilbake dit før gutten vår er en del større. Det er fort gjort å pådra seg magevirus, og noen får det uansett hvor forsiktige og påpasselige de er.

Min hovedregel er at jeg ikke vil reise dit med barnet mitt før han er stor nok til å fortelle hvor han har vondt hvis han skulle bli syk.

Så svaret på spørsmålet ditt er egentlig at nei, det ville jeg ikke gjort...

Har vært i Sharm el Sheik, uten barn, og kan ikke si at jeg ønsker meg tilbake akkurat- og ihvertfall ikke med liten baby... "Byen" er totalt sjarmløs, folka er sliiitsomme og maten er skummel og ikke særlig god. Skummel som i ofte mye bakterier, så sjansen for magesjau er stor dessverre. SÅ, kort oppsummert- ikke et sted jeg kunne tenke meg å ta med en liten baby på ferie, tror nok det hadde blitt mer stress enn kos egentlig, for MIN del ihvertfall..

Annonse

Vi skal på pakketur til Egypt med 6 mnd gammel baby.. Og håper det går bra! Reisebyrået ville ikke anbefale det stedet mindre enn noen annen plass i alle fall. Men vi skal ha all inclusive og holde oss mest på hotellområdet og det har nok litt å si..

Vi var i Sharm med tulla på 14 mnd. Det var helt SUPERT!!!

Hadde med middagsglass, grøt, morsmelk tillegg og vannkoker og en fantastisk svigerfamilie :))

God tur - hvis dere velger å dra!

Jeg ville nok ikk dratt dit med en liten baby... Var på et flott luxus hotell med alt inkludert. Fantastisk mat, og fantastisk hotell med gedigne rom. Men både jeg og samboer ble så syke at vi begge måtte ha legehjelp. Mange av de andre norske på hotellet ble også syk. Tok all anbefalt vaksine på forhånd. Men er så mange ulike bakterier, så vanskelig å unngå å bli syk. var glad vi ikke hadde en liten baby å ta vare på da ja...

Har vært i sharm og vært i marokko, uten barn. Vi fikk magetrøbbel ja, ene gangen med høy feber, oppkast ol av og på i over 2 uker! Har reist del i europa, asia og usa, og får kun dette i arabiske land. Å ta med baby til Egypt frister ikke så mye, ville mye heller dratt til kanariøyene el. Sjansen er større for at noen blir syke i Egypt, da bakteriefloraen og rensligheten dessverre ikke er på nivå med vestlig standard mange steder. Og dersom noen blir syke, er jeg usikker på om helsevesenet der er det beste/enkleste. Reiser dere likevel, ta med det dere skulle trenge til baby av mat/bleier ol hjemmefra, samt bruk mye håndsprit. Tips til dere: hold dere unna salater, is og buffeter, samt "ferskpresset" juice. Dette er typiske kilder til magetrøbbel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...