Kengurine Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Hei alle sammen. Håper noen har underverker av råd å komme med. Mini har blitt ekstremt sår i baken. Bare etter han kom fra barnehagen i dag har han bæsja 4-5 ganger og det er forståelig at slik tar på sart hud. Bæsjen er bortimot luktfri, ganske bløt og tydligvis veldig etsende på huda. Vi smører med sinksalve og inotyol vekselsvis. Jeg har også bedt de følge ekstra godt med i barnehagen og fjerne bæsjen så raskt som mulig. Men mini har vondt og gråter når jeg må vaske og stelle huden. Han har tidligere ikke vært særlig plaga med sår hud. Hva kan være grunnen til dette? Vi har ikke innført ny mat, utenom ku-melk. Noen som har råd og erfaringer?
Nicoline3 Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Gutten min reagerte også på ku melk da vi begynte med det, så jeg blandet den ut med litt mme og ekstra vann......og bare en liten flaske om dagen! Ellers ville jeg bare brukt inotyol hvis jeg var deg! Hos minsten her ble det bare verre av zink,men alt forsvant etter 2 døgn med MYE innsmøring av inotyol (og han hadde veskende sår og blemmer på stumpen) Lykke til, vondt å se når de har det så vondt!!!
Nicoline3 Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Glemte å si at det kan hjelpe å vaske stumpen med olje istedenfor vann, og gjerne bruke føner på kald luft for å tørke huden skikkelig før ny bleie!!
*shehasmyheart* Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Grunnen kan jeg dessverre ikke si noe om. Men, bruk potetmel! Det gjør underverker! Det er jo det at det er konstant fuktig som gjør det så sårt. Ikke tørk med papir, skyll og vask med våtserviett. Og tørk med føner feks ja. Og på med potetmel. Det blir bra:) Har hjulpet mange her i huset ihvertfall;) Håper pompen blir god fort igjen. Er helt forferdelig når det er sånn:(
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Inotyol, Inotyol med det samme;)
<3guttemamma<3 Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Kjøp talkum på apoteket, har hørt det skal funke som bare det! Brukte selv potetmel på halsen til snuppen da han var sår inni valken en gang:) (Men foretrekker selvfølgelig talkum;))
Mjølkekua Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Vår gutt har hyppigere avføring i forbindelse med tenner, og da blir bæsjen veldig syrlig og fører til sår bak. Vi bruker inotyl og bare det. Lar han løpelity rundt uten bleie før vi smører og tar på bleie. Må ikke være noe i kosten.. Håper det går over snart!
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Her hjalp det veldig å bruke olje og vann når vi vasker. Så smører vi med Aseli salve og bruker potetmel. Aselisalven får sårene til å tørke inn fortere samtidig som den beskytter. Den får du på apoteket.
-trollemor- Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 mitt beste råd da jenten min hadde diare, som gav ekstra sår rumpe er: hvis barnet ditt vrir seg unna skyll stumpen i dusjen/badekar. Og kjøp den aller beste kremen jeg vet om, den heter barnesalven. Holdes i kjøleskap på apoteket (ikke alle apotek har denne, ikke i bergen - hvis du bor i bergen er det apotek på sletten som har denne) Og klapp rumpen tørr med et mykt håndkle. La barnet ligge/gå uten bleie. Lufttørking er veldig godt. Lykke til :-)
Kengurine Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. oktober 2010 Takk for mange råd alle sammen! Satser på snarlig bedring!
Lilleleen Skrevet 20. oktober 2010 #11 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg fikk ett tips i bhg jeg jobber. Smør med sink salve blandet med løveapotekets barnekrem. Det funker veldig når min sønn har sår stump.
Fifrildi Skrevet 21. oktober 2010 #12 Skrevet 21. oktober 2010 Magic Stick! Den er fullstendig genial. Vi var plaget masse med sår stump her, men følte at inotyol ikke var en varig løsning. Har knapt nok noe utslett etter at vi begynte med den. De har den på Bleieboden.no hvis du vil teste den ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå