Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i 3. etasje (i murblokk) og har tenkt litt på om, og evt hva slags brannsikring vi bør ha her... det jeg er bekymret for er hvis det blir brann i en av etasjene under, slik at man ikke kan flykte ut gjennom trappa. Er jo barnet jeg er bekymret for her i hovedsak da...

Hva tenker dere andre- har dere montert noen form for branntau, har vanlig tau liggende "i tilfelle" eller dropper dere rett og slett dette og satser på å slippe brann eller å bli reddet ut verandaen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre i blokk som har tenkt på brannsikring i forhold til rømningsmuligheter ved brann?

Skrevet

Jeg hadde villet ha brannstige!! Sånn som du åpner ovenfra om du må bruke den, noe du forhåpentligvis ikke trenger;-)

Skrevet

Tror ikke det er lov å ha slikt i et borettslag? i blokk?

Skrevet

vi bor i blokk/boretslag. Vi har brannstige ned fra luftebalkongen, er en luke vi løfter opp så klatrer man ned dærfra. inegn av lukene er stengt osv så man klatrer ned til naboen og løfter neste osv osv. Burde jo være standar på alle blokker. Så kjøp deg en brannstige og sett opp selv, eller snakk med boretslaget og hør med de om de kan ordne dette :) kan jo ikke nekte deg ekstra sikring i tilfelle brann.

Skrevet

Har dere ingen form for sikkerhet rundt brann? Det ekke helt lov nei... Ikke du/dere som skal stå for det heller.

Skrevet

Til November-spire2010: er du sikker på at dette er borettslagets ansvar? De jeg kjenner i borettslag har ikke noe brannstige/branntau som er betalt av borettslaget. Er ikke det hver enkelt beboers ansvar? Eier leiligheten selv. Om noen har peiling tar jeg gjerne imot lovhenvisninger osv, så skal jeg ta det opp med styret i borettslaget :)

Skrevet

Jeg føler meg ganske sikker på at borretslaget står pliktig til å ha slikt i orden. Men nå er jeg ikke så inne på det, men tidligere kjæreste var brannmann, så litt fikk jeg med meg i løpet av den tiden :-)

Men sjekk det opp, så er du sikker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...