Gå til innhold

noen som har noen tips mot ekstreme mensensmerter? ødelegger hele dagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

di to første dagene jeg har mensen er helt forferdelige...smertene er så voldsomme at det kjennes ut som begynnelsen på en fødsel!hadde håpt dette skulle bli bedre etter fødsel, men nå har jeg født to, og det har bare blitt verre...

det går utover dagene mine, blir sliten og irritert i kroppen, og det er så vondt at jeg vil bare legge meg ned på gulvet å skrike!!

vil helst ikke ta paracet o.l. for det kan bli veldig mange i løpet av den dag...

finnes det noe naturmiddel? ett elller annet?????

Fortsetter under...

Skrevet

For det første paracet hjelper ikke, det er derfor du må ta så mange pr dag.

Tar du Nsaid's få du en helt annen effekt. Det er tabletter som Ibux, Alpoxen, Naproxen.

Jeg syns Naproxen er den mest effektive, tar jeg den i det jeg kjenner mensen begynner, så holder det stort sett med 1 tablett, og jeg kjenner ikke mer til smertene.

Jeg har vært plaget med menssmerter i alle år, og har prøvd det meste, også alternativt, men ikke funnet noe som har hjulpet.

Mine menssmerter forsvant nesten helt etter en spontanabort. Forsvant helt etter fødsel. Men da fikk jeg til gjengjeld skikkelige eggløsningssmerter som jeg må ta Ibux eller Naproxen for å fungere med.

Skrevet

Smertestillende i kategorien NSAIDs; ibux, naproxen, cataflam etc.

Naturmidler er for det meste fjas, men om du ikke er glad i medikamenter kan du forsøke et TENS-apparat. Ulempen med dette er jo at du må ha elektroder festet på kroppen, hvilket kan være litt upkratisk (det er et lite apparat som bedøver nervetupper ved små elektriske støt, har dokumentert effekt på menssmerter).

Eller du kan slutte å ha mensen, sånn om du tåler hormonpreparater.

Skrevet

Paralgin forte hjelper meg. Tar 1 en gang i mnd når det er på sitt verste og jeg ikke får sove. Ellers ibux el.

Skrevet

Jeg får Brexidol på resept

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...