braveheart Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Min baby på 10uker sliter veldig med magen og har alltid gjort d...d er ikke så galt som kolikk,men han sliter mye med magen sin. han tar i og tar i og fiser og fiser... hva kan det bety?han får kun morsmelk..er d noe jeg kan gjøre for å hjelpe han?prøver å holde meg unna "farlige matvarer"... han gulper også mye..kan d ha noe sammenheng?får han for mye mat? takknemmelig for hjelp
K_77 Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Hei! Jeg har det på samme måte med mi lille snuppe. Ho promper og promper, og gulper også en god del. Jeg tror gulpingen kommer av at det er luft som ligger lagvis med melken, og når luften kommer opp, så kommer melken som lå over ut først...hvis du forstår hva jeg mener? Aner ikke om dette stemmer med det er min lille teori. Når jeg ammer henne hører jeg at hun super inn luft. Hvis det er helt stille hører jeg en "fjuse"lyd når hun suger. Dette har nok med sugetaket å gjøre, så der er sikkert litt å endre på. Uansett så tror jeg det er derfor hun har så mye luft i magen, for jeg også holder meg unna alt som kan påvirke henne. Eller så vet jeg at det finnes fine massasjeteknikker for å få ut luften på babyene på nettet. Kan være verdt å prøve det? Lykke til!
stearin Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Når de ikke får rapt ordentlig kommer det ofte ut luft begge veier. Men ofte etter måltid følger det melk med lufta som kommer opp. Om de ikke gulper eller raper så kommer det ut den andre veien som luft. Prøv å få han til å rape mer. Etter at han har rapt kan du ta han opp igjen etter en liten stund for å se om det ligger en liten rap på lur;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå