Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Kjøpte en ny sofa i januar. I mars så klaget jeg på den pga. stoffet nupper seg. Det kom en mann for å se på den, det var pappan min som var der fordi jeg ikke hadde sjans. Da hadde han mannen sagt at det bare var fra støvet i rommet, og at jeg måtte bruke nuppefjerner. Har gått til innkjøp av nuppefjerner, men for at sofan skal holde seg fin må jeg bruke nuppefjerneren hver eneste dag. Det er ikke støvet i rommet, det tror jeg ikke på.... Det nupper heller ikke bare der vi sitter. Litt kjedelig å bruke så mange tusen kroner på en sofa, å så blir stoffet så stygt..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Tja... Det kommer litt an på hvor den er kjøpt og hva den kostet mener jeg. Selvfølgelig så skal en sofa holde seg, men er den kjøpt på Jysk så tror jeg ikke det er mye håp. Har du brukt maaange tusen kroner på den, fortsett å klag, før det er for sent.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Den er kjøpt på bohus. 14 000 kostet den. Det er mer enn nok for meg til sofa hvertfall. Mener den burde ha kvalitet til den prisen? Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Da ville jeg ha klaga på den igjen, det er ikke en dyr sofa, men jeg føler at den bør holde mer til den prisen. Du skulle også ha fått info om at det er et stoff med dårlig kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #5 Skrevet 20. oktober 2010 jeg hadde glatt klaget igjen ja! Vi kjøpte også Sofa på Bohus...og klaget etter ett år pga av nupper. hadde tenkt å klage lenge, men tok litt tid før jeg fikk mannet meg opp:)Fikk først beskjed om at det skulle komme noen å se på den. Men så ringte de plutselig og sa vi kunne komme å plukke ut en nye/nye møbler til samme pris. Fordi det var flere som hadde klaget på denne sofaen..så de sendte den bare tilbake til fabrikken:)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Klag igjen! Selvfølgelig skal en sofa vare lenger enn det. Jeg klaget på en sofa pga nupper. Var litt frem og tilbake, men jeg er ikke redd for å si fra og endte med at jeg fikk ny.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 en sofa er en vare som er ment å skulle vare mer enn i et drøyt halvår, uansett hva den må ha kostet, derfor har du rett på å reklamere når varen tydeligvis ikke holder.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Gjelder noen av disse klagene sofaen "Sting" fra Skeidar?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 Hei, jeg har også handlet denne sting sofaen og den er nå det styggeste jeg har sett. Tenkte å samle sammen informasjon angående misfornøyde kunder og hvem som har fått avslag og hvem som får byttet. Det er ganske mange har jeg fått intrykk av på nettet. Det kan vere en produksjonsserie eller alle, jeg aner ikke, men noe er i alle fall galt. Den er så statisk og nuppete at det går nesten ikke å sitte i den. Og jeg får beskjed fra skeidar at sofaen ikke kan lage statisk strøm alene. Trodde det var meningen å sitte i den jeg, men kan ha misforstått et sted. Noen kommentarer dere?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #11 Skrevet 6. mai 2011 Hei, jeg har kjøpt denne sting sofaen fra skeidar og den er nå det styggeste jeg har sett. Tenkte å samle sammen informasjon angående misfornøyde kunder og hvem som har fått avslag og hvem som får byttet. Det er ganske mange har jeg fått intrykk av på nettet. Det kan vere en produksjonsserie eller alle, jeg aner ikke, men noe er i alle fall galt. Den er så statisk og nuppete at det går nesten ikke å sitte i den. Og jeg får beskjed fra skeidar at sofaen ikke kan lage statisk strøm alene. Trodde det var meningen å sitte i den jeg, men kan ha misforstått et sted. Noen kommentarer dere?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #12 Skrevet 6. mai 2011 Hey.. Det hadde vært en helt ok retur årsak på Jysk, om det hadde vært ille. At sofaen var så nuppete at det hadde vært skjemmende. Hilsen Jysk ansatt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #13 Skrevet 6. mai 2011 Oj.. Hehe hvordan klarte noen å finne igjen dette innlegget? =P Jeg klaget på sofan igjen, å det kom en mann å tittet på den igjen (han samme som sist). Fikk samme svar, men fikk også en spray jeg kunne bruke. Denne måtte jeg visste bruke hvertfall 4 ganger i året. Da må jeg rense hele sofan med vann først, å helst ikke være hjemme den dagen. Så det er jo plutselig litt av en jobb da. Mener at dette er noe som burde vært informert om. Jeg har ikke orket å ta noen renserunde på den, men støvsuger og bruker nuppefjerner flere ganger i uka for at den skal være litt fin. Har bare godtatt det, å tenker at siden jeg har barn så får dette bare være en sofa jeg ikke er så redd for. Nei, ikke stingsofa her.. Denne her er kjøpt på bohus, navn husker jeg ikke. Men hovedfargen er gråsort, å så er det mange puter i ryggen, de er gråsorte og grå. Den er ganske stor, men en sånn del stikkende ut på ene siden. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #14 Skrevet 6. mai 2011 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Drittsofa. Nuppet seg raskt etter kjøpet. Nå er det snart et år siden og jeg har gitt den opp. Har ikke merket støt da..bruker du mye fleeceklær når du sitter i den? Den er i tillegg nedsittet i det ene setet som blir brukt mest. Gikk fort, noen måneder. Jævlig surt, for den er akkurat passe i stua vår. Regner med å må leve med den da det ikke er den dyreste sofaen. Er en grunn til at noen er billigere enn andre.. Angrer på at vi ikke brukte 25 000 kr på en living modul-sofa fra Bohus. Kjøper ikke sofa på Skeidar neste gang, vær sikker! Husk at sting er "folkesofaen" for tiden, så mange har den.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #15 Skrevet 6. mai 2011 Nei nei nei HI - Ikke aksepter dette!!! En sofa skal ikke måtte renses og sprayes (og evakuere huset) 4 ganger i året!! Jeg hadde kontaktet ledelsen i bohus umiddelbart. Jeg hadde ikke tatt et nei for et nei - ny sofa eller pengene tilbake. Dette er en DYR sofa som ikke er en lekesofa så lenge barna er små. Greit nok å tenke sånn om en IKEA sofa, men nå får du få deg litt bein i nesa. Nå vet jeg ikke hvilken Bohus du kjøpte denne, men søk opp daglig leder på www.brreg.no og kontakt ham/henen direkte. Slå opp privatnummer på gule sider om du må (dersom du ikke får snakke med ham gjennom butikken)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #16 Skrevet 6. mai 2011 Både jeg og venner har måtte kjøpe slik spray. Den skal brukes for å bevare sofaen lengre. Man bør ikke være i samme rom som sofaen når man har sprayet. God utluftning.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #17 Skrevet 6. mai 2011 Det er meget mulig, men da må selger opplys om dette ved kjøp. Jeg hadde f.eks ikke kjøpt en slik sofa da spesielt med småbarn i huset. Nå har ikke jeg en slik sofa, men en slik spray forhindrer vel ikke nupping!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #18 Skrevet 6. mai 2011 Hei, jeg har denne Sting sofaen og kontaktet Skeidar. Der kan de fortelle at sofaen med dette stoffet er trekt tilbake og den kommer nå med en annen stofftype. De ville først gi meg skylden for alt, men gikk etter et halvt år med klaging med på 25% så 30%, men tok den tilslutt tilbake :-) De er nokså trege, men det hjalp i alle fall å stå på sitt. Om dette er folkesofan, bør det snart lages en folkeaksjon for å få ny sofa :-) Vi brukte omtrent halve sofaen til vanlig og det syntes veldig god, så helt jevlig ut - den andre delen var fin - så får nye kunders skyld håpe de bruker annet skum i putenen sine på den nye versjonen. Det er jo en fin og praktisk sofa, så det er synd de ødlegger både sofaen og ryktet med slikt tull. Og en annen ting; fordi en vare er på salg eller gunstig i pris, betyr ikke at den skal vere dårlig.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #19 Skrevet 6. mai 2011 Ikke nok med at sting sofaen nupper, man bør heller ikke sitte med klær som har glidelås bak på lommer eks jeans og treningsbukser med glidelås nede (f.eks adidas) eller knapper. Hekter seg fast i det løse stoffet og river opp. Møkk.
Emisol Skrevet 1. mars 2012 #20 Skrevet 1. mars 2012 Hei! Jeg må bare dra denne opp igjen. Jeg og samboeren min kjøpte sting sofaen i fjor på januarsalget. Etter ca TO uker begynte den å nuppe og nå ser den ikke ut. Vi har hatt den i nøyaktig ett år nå. Vi har brukt den pent (det er bare oss to som bor her). Så det jeg lurer på er om dere som klagde på sting sofaen fikk ny sofa eller nytt trekk? Og om dere tror at det er for sent nå ett år etter kjøpet? Takker og bukker for svar!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #21 Skrevet 1. mars 2012 Hei! Jeg må bare dra denne opp igjen. Jeg og samboeren min kjøpte sting sofaen i fjor på januarsalget. Etter ca TO uker begynte den å nuppe og nå ser den ikke ut. Vi har hatt den i nøyaktig ett år nå. Vi har brukt den pent (det er bare oss to som bor her). Så det jeg lurer på er om dere som klagde på sting sofaen fikk ny sofa eller nytt trekk? Og om dere tror at det er for sent nå ett år etter kjøpet? Takker og bukker for svar! Ville hvertfall prøvd å klage. Har 3 venninner som kjøpte denne sofaen og ingen av de har den lenger. De fikk velge seg en ny sofa til samme pris som de hadde gitt for den. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #22 Skrevet 1. mars 2012 Tråden er fra 2010! HI har sikkert funnet ut av dette nå
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #23 Skrevet 1. mars 2012 Tråden er fra 2010! HI har sikkert funnet ut av dette nå Tråden er tatt opp igjen flere ganger og er blitt både oppdatert av HI og andre har skrevet nye spørsmål.. Tips :Les hele tråden før du kommenterer..!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #24 Skrevet 2. mars 2012 Både jeg og min bror kjøpte Sting, og vi begge har fått den levert tilbake. Jeg hadde den gamleste typen mens min bror hadde generasjon 2. Den skulle være bedre, men var helt elendig! Du kan heve kjøpet. Ta kontakt med Skeidar, da får du hjelp. Dette er et stort problem for dem, men de vil tjene penger på flausen likevel. De vil gjerne gi deg minst mulig tilbake, så vær obs på at du kan få tilbud om å få noen tusen tilbake imot at du beholder sofaen. Velg å hev kjøpet, den blir bare verre!
hjemkjær Skrevet 16. november 2012 #25 Skrevet 16. november 2012 Ser at flere av dere har dårlige erfaringer med denne sofaen.. Jeg og samboeren min er ute etter en billig og grei sofa og har funnet flere av dem på Finn. Hva slags stoff var det på de som nuppet ? Eller var det på alle typer stoff ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå