Gå til innhold

Hvilken sjanger er....

Anbefalte innlegg

Theodor?

Pappaen var stor pådriver av navnet Theodor selv om jeg er veldig fornøyd. Nå prøver vi på nr 2 og jeg har begynt å tenke på navn sånn for gøy. Merker at jeg ikke helt vet hva som "passer" til han. Jeg har selvfølgelig tenkt til å velge det jeg liker best men tenkte det hadde vært spennende å se hva slags meninger som finnes der ute.

Så hvilken sjanger og navn synes du passer best på lillebror/lillesøster:

Gamle norske navn:

Eirik

Petter

Herman

Guro

Anna

Eva

Trendy navn:

Amadeus

Jonathan

Jason

Mathias

Tobias

Aurora

Emma

Maja

Sara

Victoria

Guttenavn som er laget til jentenavn:

Frederikke

Josefine

Hermine

Annen sjanger? Hvilke navn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142456492-hvilken-sjanger-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig har jeg aldri sett den "navnene må være samme sjanger og lengde osvosv"-greia. Så lenge ungene ikke heter Per og Carosander, så er det stort sett greit. :)

Theodor er for øvrig pent - godt valg.

Eirik er nydelig, men dessverre ødelagt av en ekkel kar nå nylig, for min del. :( Herman har jeg på lista mi. Petter er supertøft! Guro er søtt og stødig og kult! Anna og Eva er også flotte og sterke navn.

Amadeus blir litt for sukkersøtt for min del. Jason er grusomt. Jonathan er ganske ok. Mathias er jeg veldig ambivalent til. Tobias er også ok.

Aurora er pent, men ikke mye mer. Emma er jeg lei av, selv om det er pent. Sara er tidløst, men dette er en av de veldig få navnene jeg vet som som fortjener stum h. Sarah. Godt mulig dette er fordi en av mine beste venninner heter det, men likevel. Victoria er royalt og pent, men kunne aldri brukt det selv. Maja er søtt og stødig.

Frederikke (Fredrikke?) er ganske kult, enda alle jeg kjenner med dette navnet er innmari androgyne... :P Josefine har jeg aldri skjønt greia med. Hermine er motenavn og blir aldri noe annet enn Harry Potter for meg. Derimot møtte jeg en Helmine for ikke lenge siden. DET er kjempekult.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...