Gå til innhold

Hva skjer egentlig når magen synker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den ungen som sklir ned i bekkenet? Og vil hodet feste seg da?

Det er så mange som kommenterer at magen min har sunket, så jeg spurte jm i går, i og med at jeg også har begynt å få skikkelig vondt mellom beina, i lysken, helt nederst i bekkenet liksom. Men hun mente at det var alt for tidlig til både det ene og det andre. Er 34+1 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vel bare ungen som legger seg ordentlig nedi der. Men er ikke sikkert hodet fester seg fordet. Hos flergangsfødende gjør det ofte ikke det i det hele tatt, fordi bekkenet er vidt nok så det fremdeles er bevegelig.

Jeg er 39 i dag, og magen har ikke sunket. Og er fremdeles litt bevegelig (nr. 2).

Skrevet

Helt siden magen kom synes jeg den har vært ganske lav, typisk jentemage har jeg hørt ørten ganger. Er min første, så vet liksom ikke helt når og hvor mye den liksom skal synke. Men fysioterapauten sa at når den tid kommer, har nok bekkenet mitt utvida seg allerede siden jeg kjenner det nå, så det kommer hvertfall ikke til å bli så veldig mye verre! Johoo!

Skrevet

jeg har en jente, å magen bar jeg ganske høyt med henne, helt til 2 uker før fødsel. da sank den å det ble merket.

denne gangen bærer jeg ikke fullt så høyt, ogt venter gutt, men magen har sunket betraktelig de siste dagene, " synker den mere nå så detter den av". og han har festet hode, og ligger godt plassert nedi bekkenet.

er 21 dager til termin.

Skrevet

Takk for at du spurte om dette, noe jeg har lurt på selv de siste dagene!

Jeg er i uke 33 i dag og jeg kan ikke si at jeg ser forskjell på magen, men jeg vet at han ligger med hodet ned og kjenner det godt i blæren når han snur på hodet. En ekkel følelse...

Skrevet

Jeg merket stor forskjell på magen, og folk kommenterte det hele tiden, at magen min hadde sunket og var så lav.

Er andregangsfødene så trudde kanskje han bare hadde lagt seg litt lenger ned. Men magen ble slik, og etter en liten stund begynte jeg og kjenne press nedover, og når han vrir og vender litt på seg så kjenner jeg det presser i underlivet. Dessuten så var det ikke lenger så mye spark å få i ribbena lenger (takk gud for det). Var på ul i går og fikk konstatert at han har festet seg. Er 37+1 i dag og andregangsfødende. :)

Skrevet

Magen min har sunket veldig etter at ungen snudde seg med hodet ned, og fikk konstatert hos jordmor at hodet har festet seg i uke 33 :) Så det kan jo være derfor tror jeg :)

Skrevet

Når magen synker er det babyen som har lagt seg ned i bekkenet. Men det behøver ikke dermed være sikkert at hodet er festet. Jeg bar høy mage i begynnelsen, og i uke 26 sank den så mye at jeg var sikker på at det kom til å bli prematur barn. Hehe.

Hodet festet seg i uke 32 i følge to jordmødre, og da syns jeg selv magen bare "hang" der. Og alle mente at nå er jeg like rundt hjørnet :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...