En til! Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Har baby på snart ti uker. På seks-ukers kontrollen hadde han gått opp over 2 kg, dvs langt over 300 gram per uke i snitt. De siste tre ukene har han gått opp kun 300 gram til sammen, dvs kun 100 gram per uke... Skal jeg være bekymret nå? Synes ikke dette var så kjekt...Fikk time til ny veiing om to uker. PS - fullammer... Hva er deres erfaringer?
2010 Mammaen Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Det var ganske stor forskjell, men det er nok ikke uvanlig. Det er jo vanlig med 100-200 g per uke, så det er nok ikke noen fare. Hvor mye veier babyen din, og har du inntrykk av at den virker sulten? Har du merket at du har for lite melk? Min lille gikk opp ca 1,5 kg de første 6 ukene, og så bare 1 kg de neste 6, men han har fulgt kurven sin perfekt, så det var ikke noe problem. De kan gjerne vokse litt i rykk og napp disse små :-)
En til! Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2010 Nå veier han 6200/60 cm, ved fødsel for snart 10 uker siden 3800/52 cm... Så gjennomsnittet er jo fint, men synes det raste sånn ned nå den ved siste veiing... Gir ham ca hver 3 time (hver 4./5. på natten), oftere hvis han virker sulten, øker eller gir tegn til det. Synes min melkemengde har variert, merker ikke lenger at det sprenger på når det nærmer seg måltid...
sillyfilly og Olivia Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 Det gjorde tusta mi også. Hun la på seg veldig lite frem til hun ble 4-5 mnd. Da la hun plutselig veldig mye på seg. Lengden har også gått veldig i rykk og napp. Barn er ikke statistikk! De vokser forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå