jlille Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er innom siden flere ganger daglig, og leser om alle våre bekymringer og spørsmål... Men er det noen som har det bra? Hvertfall ikke så altfor galt? Eller som har noe kjempepositivt å si? Nå er jeg egentlig en ganske negativ person selv, syter og klager ofte, og i det siste har jeg fått svæææære humørsvigninger Men jeg har det jo egentlig ganske bra også da, alt-i-alt ;D Og mannen min og jeg, som alle andre, kommer til å få verdens nydeligste baby om noen uker og det er jo veeeldig positivt Selv om veien dit kan være lang til tider... Og det er snart jul, med tre nøtter til askepott!
mammac m/spire nr.3 Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Nei,jeg har det ikke så værst jeg heller:)Bare 7 dager igjen til termin, og jeg gleder meg skikkelig nå til å treffe lille nurket. Forrige uke var jeg skikkelig utålmodig,men nå har det liksom falt en ro over meg. Dagene tilbringer jeg hjemme...sover eller leser og slapper av. På ettermiddagen er det litt mer hektisk med en 9 åring og en ettåring fykende rund,men dagene flyr avgårde. Og plutselig er vi enda en til i familien:) Lykke til:)
minnimus83 Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 eg har det ganske bra, ingen plager, eneste eg slite med er halsbrann
cadence Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Varierende humør her, men idag er jeg ganske så stabil, enn så lenge:) Skrev et syteinnlegg litt tidligere, og er ferdig med den saken nå. Og har ingen vondter, så akupunkturen igår må ha virket veldig bra. Men minner meg selv på at vondten kan komme lynraskt tilbake om jeg "over-do-things", så tar det rolig og bare nyter at jeg har det bra idag:) Gleder meg også veeeldig til 3 nøtter til Askepott; er min juletradisjon nr 1 å se den...da står alt annet på vent, og jeg er spikret foran TVkassa. Så får håpe vesla sover godt akkurat den stunden, for da er mor utilgjengelig *hihi* Men nå; middagslaging for familien:) Merkelige greier, gleder meg til og med til å lage middag.. Jeg må være alvorlig syk idag!
LiMette og lillegutt Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har det egentlig ikke så verst jeg heller! Ser selv at jeg er veldig på å syte og klage (særlig til meg selv) for veldig lite, men når jeg tenker meg om, er det jo egentlig ikke sååå ille... Sliter en del med bekkenet, men har 4 uker igjen og det er jo igrunn overkommelig. Vi skulle vært litt flinkere til å sedet positive, selv om det selvfølgelig er lov til å syte litt innimellom også Bra innlegg:)
Christine209 Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 JEg er 5 dager på overtid, og har det igrunnen ganske bra. Er selvfølgelig spent og utålmodig på å få treffe babyen, men sann gravid-kroppmessig har jeg det supert. Har ingen plager annet enn vondt i legger og knær av og til, og at jeg er sliten av å tisse 4-6 ganger iløpet av natta:p
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har det som plommen i egget! Nesten 7 uker igjen til termin. Har ikke hatt noen plager i det hele tatt, kun halsbrann. Føler meg i storform! Går hele tiden og venter på at noe negativt skal skje.. Etter lang prøving på å få denne ungen sa jeg til meg selv at jeg kunne spy hele svangerskapet, få bekkenløsning og alt som hører til -bare vi kunne få denne her ungen! Og bank i bordet, alt har gått bra til nå!
jlille Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2010 Ahh, nå ble jeg varm om hjertet og veldig rørt faktisk Koselig at folk har det sånn passe greit, eller i hvert fall klarer å se at de ikke har det så verst Jeg har også skrevet inn mine klageinnlegg, men det er jo sunt å klage litt å da, spesielt her hvor det er noen som 99% sikkert har det på akkurat samme måte... bare man ikke ser kun det som er negativt og slitsomt.. Jeg håper også at min lillegutt sover søtt under tre nøtter til askepott! Godteposen som nissen legger i julesokken min er allerede bestilt, så jeg regner med det blir jul i år å Lykke til
Hera_75 Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Føyer meg inn i rekken over oss som har det ganske bra, i grunn. Men jeg har også tenkt som perle79 - dette barnet er så etterlengtet at jeg gjerne hadde tatt en hel haug med plager uten å syte!! Nå har jeg 9 uker igjen, så det kommer vel på noe på slutten. Men det er helt greit! Føler meg priviligert som har en fantastisk mann, barn på vei og er sunn og frisk!
Baby Bliss Skrevet 19. oktober 2010 #10 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har rett under 4 uker igjen og har det helt supert! Storkoser meg med å vaske små babyklær og lage middag til kjæresten min kommer hjem fra jobb! Merker at jeg ikke er like mobil og rask på foten som vanlig, men så er jeg 8 mnd gravid også! Og toalettbesøkene om natten regner jeg med forbereder meg litt på natteamming også, så det har vel sin misjon det også! Godt å høre folk nyter graviditeten også, selv om det kan føre med seg de merkeligste plager!
Novadona Skrevet 19. oktober 2010 #11 Skrevet 19. oktober 2010 Hold fokus på positive ting og det meste går bra. Jeg har hatt det bra i hele svanerskapet og har det bra enda, vannet gikk i dagmorges :)
mamma til lillingen Skrevet 19. oktober 2010 #12 Skrevet 19. oktober 2010 Selv om jeg har bekkenløsning, og sliter med vond rygg og lite nattesøvn pga dette, og generelt utrolig lite energi, så synes jeg ikke at det er så ille. Jeg gleder meg over at det nå bare er 6 uker til termin. Og bare 3 uker til jeg tar permisjon. Prøver å dele opp tiden litt, så det skal gå litt raskere (ikke at det alltid er nødvendig - synes tiden flyr avgårde). Eneste jeg sliter med er dårlig samvittighet ovenfor sambo, hunden og jobb (i den rekkefølgen), som må dele på mitt mikroskopiske energinivå. Egentlig er det stort sett sofaen som vinner kampen om min oppmerksomhet. Gleder meg også til jul, fikk litt tårer i øynene da vi pakka ut varer på jobb i forrige uke - julepynt! Da kom tankene på at når jeg står å pynter juletreet, har babyen allerede kommet!
Andrea75 Skrevet 19. oktober 2010 #13 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg elsker å være gravid!!!!! Har strevd lenge med nummer to (mange år prøving, hormoner og ivf) og har flere venner som ikke har klart å få barn! Tenk for et mirakel det er! Nå har jeg vært veldig heldig og bare hatt småplager - så det gjør det jo enda flottere. Nå er det bare to uker igjen og jeg nyter å kjenne bevegelsene! Kunne gått gravid i flere måneder til!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 19. oktober 2010 #14 Skrevet 19. oktober 2010 Har nok slengt meg på noen "syte-tråder" av og til, men jeg syns egentlig jeg har det veldig bra!! :-) Sliter litt med nattesøvnen (pga vonde hofter, bekken, do-turer, halsbrann), men hva er vel det alt i alt?? Det tok nesten 2 år å bli gravid, så jeg skulle nok taklet å ha det mye verre enn dette.. når vi endelig fikk ønsket vårt oppfylt! :-)
Frkkaos Skrevet 19. oktober 2010 #15 Skrevet 19. oktober 2010 åååå, blir såå gla når jeg leser noe positivt:) så godt at folk kan fokusere på det som er bra, selv om man kanskje sliter med det ene eller det andre... Stor gleder meg til å kose meg i adventstida og TRE NØTTER TIL ASKEPOTT... + ei god tulle i armkroken, som jeg skal lære opp allerede til å se på nrk kl 11.00 juleaften:)
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 19. oktober 2010 #16 Skrevet 19. oktober 2010 Har det ganske okei her ja, til tross for kun 9 dager til termin og de små-plagene som følger med. Klager ytterst sjelden og koser meg det jeg kan - selv om jeg jo selvfølgelig gleder meg til minigutt kommer ut til oss Så her går dagene nogenlunde som normalt, jeg sover lite, men kjører eldstemann på skolen, er i stallen og møkker osv, og fikser ting her hjemme. Vært heldig å slippe bekkenløsning denne gangen da, og da går jo ting greit. Laget en tilsvarende tråd for noen uker siden, da jeg syns det var så leit med "alle" som bare klager og har det forferdelig... Godt å høre om positive ting også!
Jenteflokken Skrevet 19. oktober 2010 #17 Skrevet 19. oktober 2010 Har det helt topp nå. Vi har prøvd å bli gravide i mange, mange år, så uansett hvor mange plager jeg kunne hatt hadde alle vært velkommen Lite mobil og litt sliten, men det går jo helt fint! Torsdag kommer lille tulla ut og det gleder vi oss masse til, så nå nyter jeg bare de siste dagene og tenker på hvor heldig jeg er.
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 19. oktober 2010 #18 Skrevet 19. oktober 2010 jeg har absolutt mine dårlige dager og fått diabetes, bekkenløsning, dårlig rygg osv osv, ja lista er lang, hehe. Men, jeg ser det lyse på saken, for det første er jeg sammen med en hærlig mann, ja vi har våre feil vi å, men allt i allt er jeg veldig lykkelig med han, vi har ENDELIG blitt gravide, så får jo verdens beste julegave i år, ei lita tulle rundt 1 desember, å siden jeg har fått svangerskapsdiabetes så får jeg ikke gå over tia, pluss at jeg til nå bare har gått opp 8 kg :0) ikke verst egentlig. hehehe <3
jlille Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #19 Skrevet 19. oktober 2010 Så koselig å lese så mye fint Flinke jenter!
Frk Marge Skrevet 19. oktober 2010 #20 Skrevet 19. oktober 2010 Føler også at jeg ikke har det så aller verst egentlig.... Sliter med en del altså, halsbrann, bekkenløsning, nedpress nå på slutten, flyr på do hver annen time (minimum), er svimmel halve dagen og må sove den andre halvdelen... og jeg visner fullstendig i fingrene stadig vekk og beina fungerer som tømmerstokker om jeg glemmer støttestrømpene fra morgenen av... MEN... jeg har dager som jeg fungerer ganske bra, får gjort litt redebygging og laget middat til familien og ikke bare ligger i senga eller på sofaen...De dagene føler jeg meg ikke så verst Håper det snart er en annen hverdag i møte egentlig for nå er det bare 9 dager til termin
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 19. oktober 2010 #21 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er igrunn i veldig fin form:) Har termin nå til tirsdag (26.10) og merker lite til graviditeten nå. Går til kiropraktor, og han har fått bort de små bekkenplagene jeg hadde. Litt dårlig med nattesøvn pga sure oppstøt, men passer på å sove litt på dagen så går det bra. Går fortsatt på skolen,skal ha 4 uker permisjon fra og med 28.10 og venter gjerne med fødsel til etter det:) Dette er min første graviditet, men absolutt ikke den siste! Liker å være gravid, og elsker sparkene fra veslejenta mi!!
Ziz Skrevet 19. oktober 2010 #22 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg er i uke 38 i dag og har det i grunn ikke så verst Jeg har slitt veldig med bekkenløsning i dette svangerskapet, og har måtte bevege meg rundt med krykker. Etter at hodet til vesla festet seg så har bekkenet vært bedre, og jeg kan bevege meg litt lettere. Det er ufattelig deilig!!! Foruten det er jeg "plaget" av mye menssmerter og kynnere nå, samt voldsomt nedpress, men jeg velger å se positivt på det, for det indikerer at ting skjer (selv om jeg banner litt inni meg når natten blir litt lang da). Alt er på plass her hjemme, så jeg kan slappe helt av frem til fødselen. Julevasken er tatt til og med, så da slipper jeg å tenke på tak-vegger-vinduer o.l. opp til jul. Bare "vedlikehold" igjen Jeg er utålmodig, men det viser bare til at jeg gleder meg, så der kan vi og snu det til noe positivt Samtidig har jeg øyeblikk hvor jeg er lei...-drittlei, men det er helt naturlig, og det dveler vi ikke ved
Nat27 Skrevet 20. oktober 2010 #23 Skrevet 20. oktober 2010 Har i dag 4 dager til termin, og de to siste ukene har jeg vært i storform! Selvfølgelig litt halsbrann og et par doturer på nattestid, ellers ble bekkenet mye bedre da småtten festet seg i uke 37 ca. Da sluttet også pusteproblemene, og jeg møtte en helt ny hverdag som gravid! Er i bedre form nå enn det jeg har vært hele svangerskapet!!! LYKKE <3 MEN - jeg er jo kanonlei nå på slutten, og kjenner at jeg nesten blir irritabel og har heeelt tynnslitte nerver pga all ventingen. Prøver å sove masse for å lade opp ( og for å slippe å bare vente noen timer innimellom). Ellers er jeg i tipp topp fysisk form, og kunne egentlig gått på denne måten en god stund til!
ede Skrevet 20. oktober 2010 #24 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er trøtt etter mange netter med lite søvn. Vondter og sliten av jobben-MEN hva gjør vel det når jeg om ikke lenge får verdens fineste gutt!!!!
Ane Elise Skrevet 20. oktober 2010 #25 Skrevet 20. oktober 2010 Heia, Jeg har termin om 10 dager, og har det helt strålendes for tida:) Er forøvrig første gangsfødende, men går faktisk ikke rundt å bekymre meg så mye. Er ganske rolig og avbalansert. Selv JM syns det er helt utrolig at jeg kan være sånn:) I begynnelse av svangerskapet var jeg utrolig trøtt, ellers så har jeg ikke så mye svangerskapssymptomer. Fra uke 26 og utover har jeg sovet lite om natte siden nurket er en skikkelig villebass, masse bevegelser, og det blir bare mer og mer vill som tida går:) Gjett om det er fryd å ha permisjon for tida?!! Nå kan jeg hvile og sove når jeg måtte ønske!!! Storkoser meg hjemme for tida, pløye meg gjennom masse bøker, og bruker den til å gjør klar til nurket kommer til verden. Faktisk har jeg ikke pakket sykehusbagen enda. Tenkte jeg skal gjøre nå om 2 dager. Om det skjer noka før den tid så gjør det ingenting, vi bor nemlig så nært sykehuset så det så Du får lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå