lykkeligmor til to<3 Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Vi begynnte med nestle risgrøt, stooooor suksess!!!;) men var vel ikke helt det du spurte om da. Småtten her likte godt havregrøten til nestle også, tror ikke vi prøvde hipp sin... Lykke til!!! Alltid gøy å gi de første gangen
Rafaella Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg synest nestle sin risgrøt med banan er absolutt best på smak, men vesla spiser det meste. Kan uansett være lurt å variere litt, så barnet ikke blir så fort lei og blir vant til forskjellige smaker. Er forresten godt å blande inn litt fruktmos i havregrøten, for variasjon.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Foreldre&Barn hadde en test på babygrøter for en stund siden. Der kom Nestlé grøtene best ut,dette fordi de har best jerninnhold for de små. Havregrøt var forsåvidt ingen hit her i gården(vi prøvde ikke det før rundt 6 mnds alder), så vi begynte med risgrøt. De sier vel også at du bør starte med glutenfri grøt? Eller tar jeg helt feil der? Før fantes det jo maisgrøt også,men den tror jeg er borte. Det finnes også flere alternativ å velge mellom på helsekost også.
LilleKnott Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Vi begynte hirsegrøt fra Holle den kjøpte vi på helsekost. Blandet den med fruktmos eller svisker.
Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 i begynte med havregrøt fra Nestlè den er jo best i test! Samme med mat på glass, forresten!
Canari Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Vi begynte med Nestles Risgrøt med banan på lørdag, allerede i går var han helt vill etter den :-)
humlepiken Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Nestle har som andre påpeker kommet best ut med tanke på næringsinnhold, da spesialt jern. Så denne blir anbefalt. En blanding av flere kornslag er ofte best. De små skal også ha en gradvis tilvenning til gluten så man bør unngå glutenfrie grøter som ris og mais. Nestle har en som er blanding av hvete og ris, denne skal være fin å begynne med da den inneholder litt gluten. Ellers bør man variere mellom kornslagene, gi f eks ikke bare hvetegrøt, da blir det litt mye gluten.. Jeg ble anbefalt å bytte hver gang pakken ble tom:) Her er forresten link til testen fra klikk.no http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article416591.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå