Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på to uker vil kun sove i armene mine eller i sengen sammen med meg om natten. Sover også når vi triller tur med vogna. Ellers sovner han lett ved puppen, men dersom jeg da forsøker å legge han i ege seng så våkner han igjen etter bare få minutter. Hvordan får jeg han til å sove i egen seng både på dagtid og spesielt om natten? Vil gjerne ha han i egen seng på natten slik at jeg skal kunne få litt bedre søvn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Størstejenta vår ville ikke sove i egen seng, ved en tilfeldighet måtte hun sove i vognbagen da vi var på ferie og vips var problemet løst. Etter to uker i vognbagen var det ikke noe problem å få henne til å sove i sin egen seng.

Lillesøster sover fint i sin egen seng, sørger for å ha et teppe som er varmt å tulle rundt henne, når hun legges over i sin egen seng etter amming. Sengen blir fort kald, når den blir stående, jeg bruker derfor å ta med pleddet under dyna mi når jeg ammer vesla, slik at pleddet holder seg varmt til hun skal over i sin egen seng.

Skrevet

Dette høres akkurat ut som min sønn. Her var løsningen å bare la ham sove sammen med meg om natten og på fanget om dagen. Han ville heller ikke ligge i vogna i starten, så å gå tur var heller ikke spesielt trivelig her. De er jo små små stakkars, og trenger den nærheten for å føle seg trygge. Sakte men sikkert blir de tryggere, nå er min sønn 4 mnd og begynner først nå å klare å sove litt alene. Han sover fortsatt i vår seng om natten.

Heldigvis har jeg aldri hatt problemer med å sove godt selv om han er der.

For å få gjort noe på dagtid måtte jeg kjøpe et bæresjal, der sovnet han som en stein og jeg slapp å bli sittende og være helt unyttig mens han sov.

Det kan anbefales!

Trøst deg med at han er liten og trenger nærhet, det blir lettere etterhvert som de blir større og tøffere :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...