Gå til innhold

Fikk tips om most potet og morsmelk - noen som har prøvd dette til 4,5 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil prøve noe som er "snilt" for små mager, og opplevde med storebror at grøt kunne bli litt tungt i magen..

Erfaringer eller andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav førstemann potet som første fast føde.. med mme da. Begynte med en liten tesje, økte litt og litt, var vel oppe i et lite måltid etter to uker. Da hadde jeg litt gulrot sammen med poteten, senere også brokkoli osv.

Grøt begynte vi med etter 2-3 uker med grønnsaker såvidt jeg husker.

Merket aldri noe ang. magen hans- hele introduksjonen gikk knirkefritt her i alle fall :) Men tok det egentlig enda litt roligere enn anbefalt... han var knapt fire mnd. da vi startet.

Har du forresten fått heftet "mat for spedbarn" på helsestasjonen? Hvis ikke, så spør etter det snarest- fin veiledning der syns jeg:)

Skrevet

Ja, har heftet et eller annet sted, men jeg blir så usikker siden hun er så liten. Hadde tenkt å vente med mat, men hun spiser HELE tiden.. Så tenkte å prøve å begynne i det små nå når hun næmer seg fem mnd slik at hun er oppe i fulle måltider rundt 6 mnd.

Takker for svar!

Skrevet

Tenker at grønnsaker og sånne ting bør være bedre enn grøt egentlig? Aner ikke jeg asså.. :)

Her ga vi litt av hvert. Grøt gikk greit så lenge den var tynn nok. Ellers testet vi også ut avocadomos med banan, men vi måtte kutte det ut siden snuppa ikke tålte bananen...

Skrevet

Banan har jeg dårlig erfaring med også. Både når jeg har spist det, og når jeg har gitt små smaksprøver. Hun vil gjerne ha, men hun får vondt i magen av det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...