Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har jo alltid brukt lammeskinn i senga til storesøster, og har begynt med det samme til lillesøster nå også- men jeg merker at jeg blir jo litt skeptisk når jeg leser artikler som denne.. http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CD Hva tenker dere om dette? Er risikoen såpass liten kanskje at det uansett er OK, eller burde man kanskje slutte med skinnet når baby begynner å rulle rundt? Innspill mottas med takk=)
fastelavens_bolla! Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 jøsses det har jeg faktisk aldri tenkt på. her sover minsten bare på saueskinn i vogna. men jeg har en gulpeklut brettet over øverst hvor han har hode jeg da om det hjelper noe hvis han snur seg aner jeg ikke
Mjølkekua Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Vi har et korthåret lammeskinn i senga til lillesøster, men hun sover stort sett inntil meg om natta. Tror ikke jeg kommer til å kutte ut lammeskinnet, det regulerer temperaturen så fint. Kanskje det er tips å legge et putetrekk der hodet er? Hjelper kanskje ikke?
sthans Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg leste også dete i en artikkel for noen dager siden og er veldig usikker. Bruker korthåret slinn til gullet på tre mnd, og det er godt og varmt. Tror jeg beholder det så lenge han ikke kan rulle rundt, men er veldig nysgjerrig på hva dere andre synes om saken.
Gjest Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Det er iallefall gjort forskning som peker motsatt retning også. Som viser at blandt premature er det høyere overlevelse blandt barn som sover på korthåret lammeskinn. Finner ingen link akkurat nå, men kan komme tilbake til det. Husker undersøkelsen var gjort ved et bristisk universitetssykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå