Gå til innhold

Skal jeg bli Pappa

Zogy

Anbefalte innlegg

Hei

jeg og min kjærester har hatt det ganske turbulent det siste året . Vi har en sønn fra før på 15 mnd og har i det siste funnet tilbake til hverandre. Skal sies at det er jeg som har meste av skylden får at ting ikke har fungert.:(

Men

Hun valgte i desperasjon å gå videre til en eks i august i år . Hun hadde ubeskyttet sex med han i eggløsningen rundt 6 september . Hun tok en graviditetstest dagen før ventet mens 20 september og den var negativ. Hun fikk mens som vanlig og testet seg på nytt en ukes tid etter mens. Denne testen var også negativ.

Så kom jeg inn i bildet og hadde ubeskyttet sex med henne midt i eggløsningen i oktober (hvis det da var en eggløsning) Det har nå gått 2 uker og testen i går viste viste 1-2 uker gravid (Clearblu) Hun har heller ikke fått mens og er nok gravid

Spørsmålet mitt blir da: Kan hun være gravid med exen ? i så fall er hun 6 uker på vei og ikke 2 uker som det blir hvis det er meg hun unfanget med.

Hun testet som nevnt over negativ 2 ganger og hadde mens som vanlig i slutten av september

Vi er begge ganske rådville her og veit ikke om det er mulig å finne det ut .

Vi vurderer å reise til volvat å ta ultralyd . I så fall blir ikke det før i uke 8. Hvis hun da er gravid med exen vil det være synlig . Hvis hun er gravid med meg vil det ikke være synlig, 4uker og i følge volvat ikke mulig å se noe foster(usikkert)

Alternativet er en farskapstest i sverige ( vevsprøve av livmor)

Dette gnager meg så mye at jeg ikke får sove om natta :(

Huff huff

S

Fortsetter under...

en liten tilføyelse

Ser jo at mange skriver at testen ikke viste tegn til graviditet før i uke 6 etter befruktning. Det er derfår vi er bekymret (jeg vesentlig mer en henne) Så hvis det stemmer at hun har et lavt hmc i kroppen og faktisk er 6 uker på vei. Men fordelen er jo at testen viser 1-2 uker og hun har jo fått mens i mellom disse eggløsningene

:)

Kjempeglad får svar her nå altså

Jeg er jo hverken lege eller jordmor, men det høres da veldig usannsynlig ut at ex'en skal være far til barnet. Selv om hcg-nivået varierer litt fra person til person, så burde spesielt den siste testen hun tok, 1 uke etter mens ha vist positivt om han skulle vært faren. Det er fryktelig å gå og lure på noe så viktig, så om dere har mulighet til å dra på Volvat og fått sjekket med ultralyd, så ville nok det hjulpet dere veldig til å slå dere til ro og nyte tiden fremover i stedet for å gå og engste dere

Lykke til =)

Dere kan nok si med ganske stor sikkerhet at det er du som er faren :) Det skal godt gjøres å få neg. test en uke etter mens, i tillegg til en normal mensblødning.

Men selvsagt, hvis dere blir betrygget av en ultralyd, så bør dere gjøre det. Men i utgangspunktet skal det være en promilles sjanse for at det er eksen som er faren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...